بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

پهلودهی یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل بیش از ۴۳ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

پهلودهی یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل بیش از ۴۳ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد روز چهارشنبه در خصوص اعلام کرد: کار تخلیه یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن که از روز گذشته در اسکله ۲۱ بزرگ ترین بندر تجاری ایران پهلودهی شده بود، آغاز شد.

عباس نژاد با بیان اینکه محموله این کشتی به مخازن خلیج فارس منتقل می شود، ابراز امیدواری کرد: کار تخلیه روغن ها ظرف یک هفته آینده به پایان برسد.

وی با اشاره به پهلودهی چهار فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی افزود: فروردین ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در این بندر پهلو گرفت.

عباس نژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۲ تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۱۳۷ هزار و ۹۳۱ تن آن گندم، سه هزار و ۵۰۰ تن خمیر کاغد و مابقی روغن بوده است.

گفتنی است؛ سال گذشته (۱۴۰۲) نیز یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی شامل روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶هزار و ۳۴۸ تُن روغن بوده است.

بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار مترمربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگه داری فرآورده های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.