بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر هرمزگان

جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی با اجرایی شدن طرح های پیشران اقتصادی، از بنادر هرمزگان نشان از افزایش ۲۰ درصدی در این حوزه دارد.

جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر هرمزگان
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی با اجرایی شدن طرح های پیشران اقتصادی، از بنادر هرمزگان نشان از افزایش ۲۰ درصدی در این حوزه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد با اشاره به جابجایی بیش از ۳۰۳ میلیون تن انواع کالا از بنادر هرمزگان، افزود: از مجموع ۳۰۳ میلیون تن کالای جابجا شده از بنادر استان بیش از ۱۹۹ میلیون تن کالای غیر نفتی و ۱۰۴ میلیون تن کالای نفتی بوده که هر کدام به ترتیب رشد ۲۸ و هفت درصدی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی موجب افزایش ترانزیت کالای نفتی و غیر نفتی از بنادر هرمزگان شده است، افزود: ترانزیت کالاهای نفتی و غیر نفتی استان با اجرایی شدن طرح های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی از ۱۶ ملیون تن به ۲۰ میلیون تن رسیده و ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد.

عباس نژاد اضافه کرد: ترانزیت کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی با اجرایی شدن طرح پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی، از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن به بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که نشان از رشد ۵۰ درصدی آن است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش ترانزیت خودرو نیز شاهد افزایش هستیم و ترانزیت خودرو از ۴۵۰ هزار به ۶۵۳ هزار خودرو رسیده که رشد ۴۵ درصدی داشته و هرمزگان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ایجاد زیرساخت های بندری و دریایی با اجرای طرح های پیشران اقتصادی در حوزه بنادر و دریانوردی استان، گفت: بهره برداری از پروژه اسکله های شناور در شهرستان های بندر لنگه، قشم ، جاسک و سیریک ، ایجاد زیر ساخت های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک از جمله این طرح ها بوده است.

وی اضافه کرد: تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی، احداث و راه اندازی بنادر سیریک، بوموسی و توسعه بندرجاسک با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال، راه اندازی بندر تخصصی معدنی شهرستان بندر خمیر، بهره برداری از مرکز خدمات دریایی و بندری شهید رجایی ساختمان ict، بهره برداری از برج کنترل دریایی شهید رجایی و احداث پایانه خدمات ترانزیتی با اعتبار پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از جمله طرح های پیشران اقتصادی حوزه بنادر و دریانوردی در هرمزگان است.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: همچنین از دیگر طرح های پیشران اقتصادی استان در حوزه بنادر و دریانوردی می توان به آغاز عملیات اجرایی ابر اکوسیستم گردشگری دریایی ایران با سرمایه گذاری ۱۹۸ میلیون یورو، آغاز عملیات اجرایی بندر بزرگ شهرک بندر لنگه و پروژه توسعه زیر ساخت های دریایی و بندری در اراضی ۲ هزا رو ۴۰۰ همکتاری با اعتبار ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی افزود: آغاز عملیات احرایی احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی در بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۱۲ هزار میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی احداث کریدور خطوط لوله و ساماندهی پایانه نفتی در بندر خلیج فارس از دیگر طرح های پیشران اقتصادی در حوزه بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.