بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

◄ سامانه یکپارچه عملیات بندری گامی مهم در ارتقای رضایتمندی ذی نفعان است

سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف بهبود کیفیت خدمات، یکپارچه سازی فرآیندی و نرم افزاری عملیات بندری و ارتقای رضایتمندی ذی نفعان در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.

سامانه یکپارچه عملیات بندری گامی مهم در ارتقای رضایتمندی ذی نفعان است
تین نیوز

سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف بهبود کیفیت خدمات، یکپارچه سازی فرآیندی و نرم افزاری عملیات بندری و ارتقای رضایتمندی ذی نفعان در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.

سامانه یکپارچه عملیات بندری رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف بهبود کیفیت خدمات، یکپارچه سازی فرآیندی و نرم افزاری عملیات بندری و ارتقای رضایتمندی ذی نفعان با حضور "جلیل اسلامی"، معاون امور بندری سازمان بنادر به صورت آزمایشی در بندر شهید رجایی بهره برداری شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم گفت: ارائه خدمات الکترونیک از تکالیفی است که دولت سیزدهم برای سازمان های اجرایی درنظر گرفته است.

"سعید خورسندی" اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه پیشرو بودن در ارائه خدمات الکترونیک، سیاست گذاری عدم حضور فیزیکی در بنادر و ستاد مرکزی را جزو الزاماتی قرار داده که در تمامی فعالیت های خود جاری کرده است.

به گفته وی؛ پنجره واحد خدمات هوشمند سازمان بنادر و دریانوردی در راستای یکپارچگی مدیریت شناسایی و دسترسی کاربران به تمامی سامانه های حیاتی، عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری به منظور یکپارچه سازی عملیات بندری و با هدف مدیریت یکپارچه در این حوزه طراحی، تولید در مرحله نخست در بندر شهید رجایی بهره برداری و سپس در تمامی بنادر تجاری کشور مستقر خواهد شد.

خورسندی گفت: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه عملیات بندری این نمود را محقق می کند که تمام ذی نفعان مربوطه به خصوص مالکان کالاها و شرکت ها اپراتوری بتوانند ارتباطات در حوزه دریایی و بندری خود را به صورت هوشمند برقرار و یک درگاه واحدی برای دریافت و رصد تقاضاهای مختلف در حوزه کالا و فعالیت های دریایی برای آن ها ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: تولید ماژول های لازم برای پوشش فرآیندهای ورود از راه خشکی و ورود از راه دریا برای تمامی کالاهای کانتینری و غیرکانتینری، تبادل اسناد بین سامانه های فعالان و ذی نفعان بندری و دریایی هدف ایجاد سامانه یکپارچه عملیات بندری است.

گفتنی است؛ شناخت، طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه عملیات بندری در راستای تحقق اهداف سازمان بنادر و دریانوردی مانند توسعه دریامحور، نظارت بر عملیات بندری، مدیریت اسکله ، هوشمندسازی، مدیریت اسناد و مدارک حاکمیتی به صورت آزمایشی در بندر شهید رجایی آغاز شد. 

«ماژول رایانه ای» مجموعه ای از مدارهای الکترونیکی مستقل است که در یک برد مدار چاپی بسته بندی می شود تا یک عمل پایه ای را در یک رایانه انجام دهد، برنامه نویسی پودمانی یا برنامه نویسی ماژولار، یک تکنیک طراحی نرم افزار ماژول حافظه یک قطعه اساسی از سخت افزار رایانه مثل RAM است.

سامانه یکپارچه عملیات بندری گامی مهم در ارتقای رضایتمندی ذی نفعان است

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، اجرای سامانه یکپارچه عملیات بندری را گامی مهم در بهبود کیفیت خدمات، ارتقای رضایتمندی ذی نفعان، یکپارچه سازی فرآیندی و نرم افزاری عملیات بندری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ "جلیل اسلامی" روز چهارشنبه 10 مردادماه جاری در حاشیه نشست تبیین قابلیت ها و کارکردهای سامانه یکپارچه بندری با حضور کارشناسان سازمان و بنادر به میزبانی بندر شهید رجایی، اظهار کرد: سازمان بنادر به عنوان متولی اصلی اعمال حاکمیت در حوزه حمل و نقل دریایی کالاهای کانتینری و غیرکانتینری مسئولیت هایی مهمی به منظور الکترونیکی کردن فرآیندها برعهده دارد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای پیاده سازی سامانه جدید یکپارچه عملیات بندری ادامه داد: از این رو لزوم یکپارچه سازی و ارتقا نرم افزاری، تحلیل، طراحی، پیاده سازی ، استقرار و جایگزینی با سامانه های موجود باید مورد توجه مسئولان امر قرار داشت. 

معاون امور بندری سازمان بنادر تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان بنادر تجربه توسعه و استقرار چندین نسل از سامانه های نظارتی و حاکمیتی را در حوزه کاری خود داشته، با بررسی و پایش نقاط قوت و ضعف گذشته تلاش شده سامانه جدید با قابلیت ها و مزیت های مطلوبی را راه اندازی و در اختیار ذینفعان قرار گیرد.

اسلامی از قابلیت ها و اهداف ترسیم شده در سامانه یاد شده به بهبود کیفیت خدمات و ارتقای رضایتمندی جامعه بندری و ذینفعان، ارتقا قابلیت نظارتی سازمان و بهبود پاسخ گویی ، یکپارچه سازی فرآیندی، داده ها و نرم افزاری عملیات بندر اشاره کرد.

وی ارتقای فنی سامانه های عملیات بندری هم تراز با پیشرفت های صنعت نرم افزار و فناوری نوین، ارائه کامل خدمات الکترونیکی و حذف مراجعه حضوری و همچنین ارتباط صاحبان کالا با سایر ارکان عملیاتی بندر از طریق سامانه یکپارچه عملیات بندری را از دیگر مزیت های سامانه جدید عنوان کرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: این سامانه تمامی حیطه های عملیات بندری را برای فرآیندهای ورود کالا از مسیر خشکی تا بارگیری به شناور و ورود کالا از مسیر دریا تا خروج از مسیر خشکی را با ویژگی های نظارت و کنترل بر عملیات بندری، مدیریت موجودی کالا و کانتینر در ابنارها و محوطه های بندری و یکپارچه سازی ارائه خدمات به مشتریان از طریق یک پنجره واحد پوشش می دهد.

اسلامی با بیان اینکه کل برنامه این سامانه تا چند ماه آینده در بندر شهید رجایی اجرا می شود، ابراز امیدواری کرد با تکمیل این سامانه بتوانیم امکان ارائه خدمات بهتر، سرعت در ارائه، دقت و نظارت و امکان پیگیری کالاها از سوی صاحبان کالا را شاهد باشیم.

به گفته عضو هیات عامل سازمان بنادر؛ در نخستین مرحله استقرار پایلوت سامانه یکپارچه عملیات بندری برای فرآیند ورود کالا از خشکی در بندر از مردادماه سال جاری در بندر شهید رجایی و پایانه های پایلوت آغاز شده است.

نشست مرور قابلیت ها و کارکردهای پیاده سازی شده سامانه یکپارچه عملیات بندری نیز با حضور جمعی از کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی به مدت پنج روز در بندر شهید رجایی به عنوان بندر پایلوت در حال برگزاری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.