بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

◄ بیش از هشت هزار فقره سند دریانوردی در بنادر هرمزگان صادر شد

هشت هزار و 196 فقره سند دریانوردی در چهارماهه امسال در مرکز صدور اسناد دریانوردی این استان صادر شده است.

بیش از هشت هزار فقره سند دریانوردی در بنادر هرمزگان صادر شد
تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هشت هزار و 196 فقره سند دریانوردی در چهار ماهه امسال در مرکز صدور اسناد دریانوردی این استان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل مکی زاده روز یک شنبه 14 مرداد ماه با اشاره به صدور بیش از هشت هزار و 196 فقره سند دریانوردی در چهار ماهه سال 1403 افزود : با توجه به آمار صدور هفت هزار و 499 سند در مدت مشابه سال گذشته، میزان  صدور سند دریانوردی در چهار ماهه 9 درصد افزایش داشته است.

مکی زاده با اشاره به وجود 38 هزار و 723 دریانورد در استان هرمزگان ادامه داد : از این تعداد 30 هزار و 416 نفر در سمت های نزدیک به ساحل، پنج هزار و 360 نفر در سمت های صیادی و دو هزار و 847 نفر در سمت های نامحدود مشغول به کار هستند.

به گفته وی در حال حاضر بالاترین آمار صدور اسناد دریانوردی در کشور با 35 درصد مربوط به استان هرمزگان است.

مکی زاده با بیان اینکه در چهار ماهه امسال نیز 599 نفر در آزمون ها و دوره های مراکز  آموزشی دریانوردی استان شرکت کردند، افزود: با برگزاری 239 دوره آموزشی دریانوردی در 16 شعبه مراکز  آموزشی دریانوردی استان فراگیران به دیگر استان ها اعزام نمی شوند.

وی، تجهیز و تکمیل پنج مرکز آموزشی دریانوردی با اتاق دود استاندارد مجهز بر سیستم هشدار حریق و سیستم ثابت گاز کربنیک اطفای حریق با مه پاش و با توجه به الزامات کنوانسون STCW برای آموزش بهتر ایمنی دریانوردان از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد مشابه محیط کاری دریانوردان در کشتی می تواند تاثیر به سزایی در ارتقا دریانوردان داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.