بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر ۳۲ درصد افزایش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، از افزایش ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد.

تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر ۳۲ درصد افزایش یافت
تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، از افزایش ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۷۶۸ هزار و ۵۶۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: در بخش غیرنفتی، تمامی فعالیت ها اعم از تخلیه، بارگیری، واردات، صادرات، ترانزیت، کاپوتاژ و غیره، با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست امسال ۶۱۶ هزار و ۶۰ تن کالای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

حسینی تختی با بیان اینکه در بخش نفتی نیز ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است، ادامه داد: در همین مدت، تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز در بندر شهید باهنر با رشد ۱۳۱ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۱۲۶ کانتینر تخلیه و بارگیری شده که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۶۶ کانتینر پُر و ۹ هزار و ۵۶۰ کانتینر نیز خالی بوده است.

رشد ۷ درصدی شناورهای ورودی به بندرشهید باهنر

وی با اظهار اینکه تعداد شناورهای ورودی به این بندر نیز طی چهارماهه نخست امسال از رشد هفت درصدی برخوردار بوده است، گفت: در این مدت یکهزار و ۱۷۳ فروند شناور وارد بندر شهید باهنر شده که از این تعداد ۱۴۲ فروند شناور بالای هزار تن و یک هزار و ۳۱ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

حسینی تختی اضافه کرد: تعداد کامیون های ورودی به بندر شهید باهنر در مدت یاد شده نیز از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده و در این مدت ۳۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه کامیون وارد این بندر شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از بندر شهید باهنر به عنوان یکی از اصلی ترین بنادر ترددهای مسافری بین المللی کشور یاد کرد و گفت: در چهارماهه نخست امسال جابجایی هفت هزار و ۲۹ نفر مسافر از این بندر انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۴۶۲ نفر مسافر ورودی و ۲ هزار و ۵۶۷ نفر نیز مسافر خروجی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جابجایی این تعداد مسافر به وسیله ۶۴ فروند شناور انجام شده است.

بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می شود که در شهر بندرعباس قرار دارد. این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بوده که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل ونقل کالا، ترانزیت و حمل و نقل مسافری داخلی و بین المللی نقش ویژه ای دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.