بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

۱۵۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی در بندر لنگه تخلیه شد

محموله یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی طی ۲۴ ساعت از ۱۹ شناور در شهرستان بندرلنگه تخلیه شد.

۱۵۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی در بندر لنگه تخلیه شد
تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: محموله یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی ترانزیتی طی ۲۴ ساعت از ۱۹ شناور در شهرستان بندر لنگه تخلیه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری اظهار کرد: با تخلیه این تعداد خودرو، بندر لنگه به عنوان پایتخت ترانزیت خودروی ایران توانست حد نصاب جدیدی در این بخش از عملیات بندری را به ثبت برساند.

محموله هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو پس از انجام تشریفات گمرکی در بندرلنگه توسط ۲۴۸ سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقصد عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شد.

وی ادامه داد: افزایش سطح خدمات دریایی و بندری در راستای ترانزیت خودرو در بندرلنگه از جمله تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو، افزایش ساعت تخلیه شناورها، سرعت بخشی در ترخیص خودروها و فعالیت نظامند بیش از ۱۷ شرکت فعال در زمینه ترانزیت خودرو باعث شد تا ترانزیت خودرو در ۱۷ مردادماه سالجاری در مدت ۲۴ ساعت از مرز یک هزار و ۵۰۰ دستگاه عبور کند که این یک رکورد عملیاتی در سطح بنادر کشور محسوب می شود.

سالاری افزود: تخلیه و بارگیری این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۱۹ فروند شناور فلزی انجام گرفته است که پس از انجام تشریفات گمرکی توسط ۲۴۸ سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقصد عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به در خروج هدایت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: تکیه بر توان نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد در کنار همدلی و وحدت رویه ارگان های همکار به عنوان علت اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در بنادر و دریانوردی بندر لنگه به شمار می رود.

وی یادآور شد: همچنین بندر لنگه با داشتن کوتاه ترین مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از بنادر پیش رو و مهم در جذب کالاهای ترانزیتی است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار توانسته در حوزه اقتصادی نیز کمک شایانی برای کشور و منطقه غرب استان هرمزگان داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.