بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

◄ یادمان شهدای گمنام بندر شهید رجایی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

این طرح با بهره‌گیری از معماری اسلامی ایرانی ادای دین به خون شهدای دفاع مقدس است.

یادمان شهدای گمنام بندر شهید رجایی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تین نیوز

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان پیشرفت فیزیکی یادمان شهدای گمنام بندر شهید رجایی را 70 درصد اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، حمید کمالی روز دوشنبه 28 مرداد افزود: عملیات احداث یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بندر شهید رجایی که با 62 میلیارد ریال از سال اسفندماه سال 1401 آغاز شده 70 درصد پیشرفت دارد.

کمالی با اشاره به تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در بندر شهید رجایی ادامه داد: یادمان این دو شهید با بهره گیری از الگوهای معماری اسلامی - ایرانی ( طاق، گنبد و تزیینات کاشی کاری) در زمینی با 200 متر مربع مساحت به صورت مسقف در حال احداث است.

وی گفت: یادمان این 2 شهید با الهام از چهار طاقی های سنتی ایرانی و ترکیب 2 چهار طاقی طراحی شده و در ابعاد 17 در 17 متر به ارتفاع حدود هشت متر و به صورت پوسته ای بتنی ساخته خواهد شد.

کمالی در ادامه یکی از اهداف مهم احداث این طرح با معماری سنتی و اسلامی را ادای دین به خون شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: عدد هشت که نمادی از سال های دفاع مقدس بوده و به عنوان نظام طراحی انتخاب شده در هندسه طرح پوشیده شده است.

به گفته وی؛ کاشی کاری سنتی بکار گرفته شده در نما با نگاهی به حال و هوای معنوی مقابر ایران و نقوش آن بوده و در فرآیند طراحی طرح یاد شده نیز به فرم بهینه و مطلوب معماری، تناسبات هندسی، ملاحظات هندسی، ملاحظات فنی اجرایی مانند ساختار سازه، سیستم های تاسیسات، ضوابط ایمنی و الزامات مقررات ملی ساختمان توجه ویژه شده است.

معاون مهندسی و عمران بنادر هرمزگان تجهیز کارگاه و محصور کردن آن، خاکبرداری محل فندانسیون، اجرای فندانسیون سازه یادمان، مونتاژ قالب و قالب بندی سازه، اجرای بخش اول تا سوم سازه یادمان و اجرای قالب بندی، بتن ریزی بخش چهارم سازه را بخشی از اقدامات انجام شده این طرح اعلام کرد.

گفتنی است؛ پیکر پاک این ۲ شهید ۱۸ و ۲۰ ساله تفحص شده عملیات والفجر مقدماتی در مناطق عملیاتی فکه و شرق دجله، سال 1400 در سایت اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تشییع و خاکسپاری شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.