بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ آغاز عملیات شبانه روزی ایجاد زیرساخت ایمن تردد دریایی در بندر پهل

تسهیل صادرات و رونق اقتصادی صاحبان شناورهای باری از ایجاد این عملیات

آغاز عملیات شبانه روزی ایجاد زیرساخت ایمن تردد دریایی در بندر پهل
تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات شمع کوبی برای احداث فوندانسیون مخصوص نصب پل دسترسی به ساحل بندر پهل در غرب بندرعباس با هدف تسریع در ارائه خدمت رسانی به صاحبان شناورهای باری آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، مهدی بروغنی روز دوشنبه پنجم شهریور اظهار کرد: طبق دستور مقام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و پیگیری های مدیرکل بنادر استان مبنی بر تسریع در ارائه خدمت رسانی به مردم ساحل نشین و صاحبان شناورهای باری، عملیات شبانه روزی ایجاد زیرساخت ایمن تردد دریایی در بندر پهل در غرب بندرعباس آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات شمع کوبی برای احداث فونداسیون مخصوص نصب پل دسترسی به ساحل با تامین تجهیزات مورد نیاز شامل بارج و جرثقیل شناور یدک کش تجهیزات شمع کوبی تیم مجرب و متخصص و مساعد شدن شرایط جوی به صورت شبانه روزی با سرعت درحال انجام است.  

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این اقدام هم اکنون در مرحله انتقال اسکله فولادی شناور ترایماران به بندر پهل واقع در غرب استان هرمزگان است.

بروغنی طول اسکله این شناور را حدود ۳۲ متر و عرض هشت متر اعلام کرد و افزود: پل دسترسی مخصوص این پل نیز دارای ۱۲ متر طول و ۴ متر عرض بوده که طبق درخواست بهره برداران از این نوع  تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام نصب و بهره برداری از این اسکله صادرات انواع میوه، تره بار، صیفی جات و کالای ساخت داخل نیز در این منطقه از استان هرمزگان تسهیل و علاوه بر حفظ و ارتقا ضریب ایمنی تردد و حمل و نقل دریایی، موجب رونق اقتصادی ساحل نشینان و صاحبان شناورهای باری خواهد شد.

«احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی فرودین ماه سال 1401 در حاشیه بازدید از روند خدمات دهی به میهمانان نوروزی در بندر پهل، توجه ویژه به نگرانی چندساله شناورداران و صاحبان لنج ها پیرامون تعیین جایگاه خاص برای افرادی که کار واردات و صادرات با استفاده از ظرفیت های گمرکی انجام می دهند و همچنین شناوردارانی که در شرایط سخت حمل و نقل مسافران را تسهیل می کنند، لازم و ضروری دانست و اعلام کرد: در این رابطه مذاکراتی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی داشتیم و قرار است یک طرح جامع از سوی این سازمان در سال جاری تدوین و اجرا شود تا نگرانی های چندساله شناورداران و لنج داران این منطقه نیز مرتفع گردد.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.