بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

هرمزگان در صدر تجارت پنج ماهه امسال در بین گمرکات کشور

در بین ۳۱ استان کشور، در این مدت بیشترین میزان مبادلات تجاری انجام گرفته به لحاظ ارزش با ۱۲.۸ میلیارد دلار به گمرکات استان هرمزگان اختصاص یافت.

هرمزگان در صدر تجارت پنج ماهه امسال در بین گمرکات کشور
تین نیوز |

گمرک جمهوری اسلامی ایران جزئیات مبادلات تجارت خارجی به تفکیک گمرکات استان ها در پنج ماهه سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن استان هرمزگان در صدر تجارت در بین گمرکات کشور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، در بین ۳۱ استان کشور، در این مدت بیشترین میزان مبادلات تجاری انجام گرفته (مجموع صادرات واردات) به لحاظ ارزش با ۱۲.۸ میلیارد دلار به گمرکات استان هرمزگان اختصاص یافت.

گمرکات استان هرمزگان در این مدت ۲۷ درصد از وزن و ۲۶ درصد از ارزش کل حجم مبادلات تجاری کشور را به خود اختصاص داده است.

این گزارش می افزاید: گمرکات استان تهران با تشریفات مبادلات تجاری (مجموع صادرات و واردات) به ارزش هفت میلیارد دلار و گمرکات استان خوزستان با ۶.۵ میلیارد دلار در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

این گزارش با اشاره به اینکه گمرکات برتر استانی در انجام تشریفات گمرکی مربوط به ارزش صادرات غیرنفتی در پنج ماهه سال جاری به ترتیب شامل گمرکات استان های بوشهر، هرمزگان و خوزستان بود، می افزاید: در این مدت ۴.۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر، ۴.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان هرمزگان و سه میلیارد دلار از گمرکات استان خوزستان صادر شده است.

براساس این گزارش، گمرکات استان های هرمزگان با ۸.۱ میلیارد دلار، تهران با ۶.۳ میلیارد دلار و خوزستان با ۳.۶ میلیارد دلار، بیشترین سهم از کل ارزش واردات کشور در پنج ماهه امسال را به خود اختصاص دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.