بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر/صادرات غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ۴۸ درصد افزایش یافت

آمارها نشان دهنده افزایش ۶۱ درصدی عملیات کانتینری حکایت داشته و از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۱ هزار و ۷۱۴ Teu کانتینر پر و خالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر/صادرات غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ۴۸ درصد افزایش یافت
تین نیوز |

حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: بندر شهید باهنر طی پنج ماهه سال جاری، با انجام ۹۸۴ هزار و ۵۸ تن تخلیه و بارگیری، رشد ۳۴ درصدی در عملکرد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  موج، محمد حسینی تختی افزود: در مدت یاد شده، ۱۲۶ هزار و ۱۹ تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و همچنین مقدار ۶۷۴ هزار و ۴۰۶ تن نیز بارگیری شده که هر کدام به ترتیب ۵۴ و ۵۱ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به واردات ۳۵ هزار و ۵۴۸ تن و صادرات ۶۲۰ هزار و ۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید باهنر، خاطرنشان کرد: مدت پنج ماهه نخست امسال، واردات کالاهای غیرنفتی در این بندر ۱۰ درصد و صادرات نیز با ۵۸ درصد رشد همراه بوده است.

محمدحسینی تختی در ادامه ابراز داشت: ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز با ثبت مقدار ۳۳ هزار و ۹۶۱ تن، ۲۷ درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت مقدار ۴۷ هزار و ۹۷۱ تن، تنها یک درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد نفتی بندر شهید باهنر، گفت: در مدت زمان یاد شده، تخلیه کالاهای نفتی در این بندر ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر 126 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بندر شهید باهنر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 25 هزار و 88 TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که از این تعداد، 13 هزار و 104 کانتینر پر و 11 هزار و 984 کانتینر نیز خالی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده، تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بندر شهید باهنر با ورود و خروج ۱۴۷۱ فروند شناور، شش درصد رشد داشته که از این تعداد شناور، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳۰۳ فروند نیز شناور زیر هزار تن بوده است.

محمدحسینی تختی در بخش پایانی سخنانش افزود: طی این مدت ۴۰ هزار و ۵۳۱ دستگاه کامیون وارد بندر شهید باهنر شده که ۴۸ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

صادرات غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ۴۸ درصد افزایش یافت

محمد حسینی تختی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۷۵۷ هزار و ۶۰۳ تن کالا از بنادر شرق استان کالای غیر نفتی صادر شده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۱۱ هزار و ۹۵۵ تن بوده ۴۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی واردات از بنادر شرق هرمزگان افزود: گفت: ۴۳ هزار و ۳۰۵ تن کالای غیر نفتی از طریق بنادر شرق استان وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته که این میزان ۳۷ هزار و ۴۸۱ تن بوده رشد ۱۶ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به ترانزیت صورت گرفته از بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب اشاره کرد و گفت: از این بنادر نیز طی مدت زمان ذکر شده ۳۴ هزار و ۱۴۸ تن کالای غیر نفتی ترانزیت شده که سال گذشته در مدت مشابه ۲۶ هزار و ۷۵۵ تن بوده و در این حوزه نیز ۲۸ افزایش وجود د ارد.

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بنادر ۲۷ درصد رشد داشته است

محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد پنج ماهه بنادر شهید باهنر، جاسک و سیریک اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، در مجموع بنادر شهید باهنر و شرق استان، ۲۷ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی میزان تخلیه و بارگیری صورت در این بنادر را یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۰۵ تن اعلام کرد و افزود: در بخش کالاهای غیر نفتی، تخلیه ۳۷ درصد و بارگیری ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: آمارها نشان دهنده افزایش ۱۶ درصدی واردات و افزایش ۴۸ درصدی صادرات بوده و علاوه بر آن، ترانزیت صورت گرفته از بنادر شهید باهنر، جاسک، سیریک و تیاب نیز نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

آمارها نشان دهنده افزایش ۶۱ درصدی عملیات کانتینری حکایت داشته و از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۱ هزار و ۷۱۴ Teu کانتینر پر و خالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان دهنده افزایش ۶۱ درصدی عملیات کانتینری حکایت داشته و از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۱ هزار و ۷۱۴ Teu کانتینر پر و خالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

محمدحسینی تختی همچنین با اشاره به ورود ۵۳ هزار و ۸۲۲ دستگاه کامیون به این بنادر، از افزایش ۳۲ درصدی این میزان خبر داد و تصریح کرد: در بخش آمارهای شناوری، ۱۲ هزار و ۲۸۹ فروند شناور زیر تن و بالای یک هزار تن در این بنادر پهلو گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه های اخیر در حوزه بنادر شرق استان، عنوان کرد: با این اقدامات، بنادر تیاب، سیریک و جاسک روند رو به رشدی را در پیش گرفته و آینده روشنی دارند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطر نشان کرد: بر همین اساس، با توجه به بهره برداری رمپ دوم بندر جاسک، میزان تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در این بندر رکورد جدیدی را ثبت کرده و در آینده نیز قطعا عملکرد خوبی از این بندر شاهد هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.