بازدید سایت : ۶۸۱۲۷

تعمیرگاه تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی؛ تضمین عملکرد بهینه بنادر

تحقق ماموریت ها در گرو عملکرد مناسب تجهیزات بندری دریایی است.

تعمیرگاه تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی؛ تضمین عملکرد بهینه بنادر
تین نیوز |

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی بروغنی با بیان اینکه بخش بزرگی از تحقق ماموریت های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش های بندری(خشکی) و دریایی است، اظهارکرد: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می کند. 

بروغنی افزود: موضوع نگه داشت بنادر هر کشور از مهم ترین موضوعات ادامه عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی ها و نفتکش ها بوده که نیاز به انواع شناور از جمله شناورهای خدماتی راهبردی دارد. 

به گفته وی چند نمونه از این شناورهای خدماتی در بنادر می توان به انواع یدک کش، لایروب، راهنمابر،  بویه گذار،زباله روب چندمنظوره جمع آوری آلودگی نفتی و غیره اشاره کرد. 

بروغنی گفت: امر تعمیر و نگهداری مستمر  و انجام تعمیرات اساسی  زیرآبی و ماشین آلات این شناورها و حفظ و آماده به کاری آن ها تمدید و به روز رسانی گواهینامه های ایمنی و همچنین رده بندی و سایر گواهینامه های مورد نیاز دریانوردی برعهده اداره تعمیر و نگه داری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی است.  

به گفته وی؛ هرکدام از انواع شناورها وظیفه خاص خود را دارد به عنوان نمونه لایروب‎ها وظیفه حفظ عمق حوضچه ها و کانال های دسترسی را دارند. 

معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان اضافه کرد: یدک کش ها وظیفه پهلودهی و جداسازی و اسکورت و یدک کردن شناور را دارند که آماده به کار نگه داشتن آن ها از مهم ترین امور اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی است.    

سرسره تعمیرات شناور مجتمع بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهای تا تناژ ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شد. 

بخش بزرگی از تحقق ماموریت های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش های بندری (خشکی) و دریایی است و آماده بکاری و قابلیت اطمینان تجهیزاتی از جمله شناورها، یدک کش ها، لایروب ها و مکنده ها تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.