بازدید سایت : ۴۳۸۰۵

◄ ماجرای تعطیلی بنادر هرمزگان چیست؟

در حال حاضر بیش از ۴۰ شناور در بندر شهید رجایی مشغول تخلیه و بارگیری انواع کالا ها هستند.

ماجرای تعطیلی بنادر هرمزگان چیست؟
تین نیوز |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تکذیب تصاویری که از تخلیه بنادر استان بازنشر شده، گفته: در حال حاضر بیش از ۴۰ شناور در بندر شهید رجایی مشغول تخلیه و بارگیری انواع کالا ها هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویداد۲۴، حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به بازنشر تصویری از خالی بودن اسکله های بنادر این استان، به ویژه بندر شهید رجایی، واکنش نشان داد و تأکید کرد که این تصاویر نادرست هستند و بنادر استان هرمزگان با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمات می باشند.

عباس نژاد افزود که در حال حاضر بیش از ۴۰ شناور در بندر شهید رجایی مشغول تخلیه و بارگیری انواع کالا ها هستند.

او همچنین اعلام کرد که چهارمین کشتی حامل گندم در حال تخلیه محموله خود در این بندر است و کشتی های حامل شکر و کود اوره نیز در حال تخلیه محموله های خود می باشند. عباس نژاد اشاره کرد که کشتی حامل ۴۸,۱۰۰ تن گندم در تاریخ ۱۳ مهرماه به اسکله پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن طی هشت روز کاری انجام خواهد شد.

تصاویر خالی بودن اسکله های بنادر هرمزگان از کشتی کذب است؛ تدابیر پدافندی برای مواقع حساس را در نظر داریم

عباس نژاد در واکنش به بازنشر تصویری مبنی بر خالی بودن اسکه های بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی ناشی از تهدیدات اخیر دشمن درباره هدف قرار دادن زیرساخت های کشور گفت: چنین عکس و تصاویری بی پایه و اساس و برگرفته از القائات رسانه های معاند بوده و قطعا تکذیب می شود و امروز تکمیل ظرفیت اسکه های بندر شهید رجایی و سایر بنادر استان هرمزگان در دید همه قرار دارد.

وی تاکید کرد: نه تنها ظرفیت اسکله های بندر شهید رجایی تکمیل بوده بلکه در لنگرگاه هم چندین فروند کشتی و شناور در انتظار پهلوگیری هستند و دلیل این انتظار نیز ظرفیت کامل اسکله های بنادر هستند چراکه باید علمیات تخلیه و بارگیری برای یک کشتی به اتمام رسد تا کشتی دیگر از لنگرگاه به اسکله منتقل شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره انتشار این تصاویر دروغین و ارتباط دادن آن به تهدیدات دشمن برای هدف قرار دادن زیرساخت ها کشور ادامه داد: تدابیر پدافندی برای مواقع حساس را در نظر داریم اما این تدابیر به مفهوم این نیست که در روال طبیعی بندر خلالی ایجاد شود. 

عباس نژاد ادامه داد: تمامی بنادر تجاری استان هرمزگان طبق روال سابق علمیات مرتبط را انجام می دهد و تدابیر لازم نیز در موجه با هر شرایطی اندیشیده شده است.

وی افزود: همواره در هر شرایط نظارت و مباحث امنیتی را دنبال می کنیم اما همزمان در بنادر این استان روال طبیعی خود را انجام می دهد و مشکلی وجود ندارد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز هرگونه تهدیدات خارجی مبنی بر توقف فعالیت های بنادر را تکذیب کرد و تأکید کرد که بندر شهید باهنر همچنان با تمام توان به فعالیت های بندری و تخلیه و بارگیری کالا ادامه می دهد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.