بازدید سایت : ۶۵۶۹۵

بندر شهید باهنر بندرعباس شلوغ شد؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۱۴ فروند شناور باری

امروز یکی از شلوغ ترین روزهای کاری بندر شهید باهنر بندرعباس بوده که همزمان عملیات تخلیه و بارگیری ۱۴ فروند شناور باری در این بندر در حال انجام است.

بندر شهید باهنر بندرعباس شلوغ شد؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۱۴ فروند شناور باری
تین نیوز |

امروز یکی از شلوغ ترین روزهای کاری بندر شهید باهنر بندرعباس بوده که همزمان عملیات تخلیه و بارگیری ۱۴ فروند شناور باری در این بندر در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بندر شهید باهنر یکی از بنادر چند منظوره شرق استان هرمزگان و جزو بنادر مهم، فعال و قدیمی ایران محسوب می شود که از افزایش قابل توجهی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا برخوردار بوده است.

این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بوده که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل ونقل کالا، ترانزیت و حمل و نقل مسافری داخلی و بین المللی نقش ویژه ای دارد.

تعرفه های مناسب خدمات لجستیکی، فاصله نزدیک با بنادر کشورهای همسایه، دارا بودن انبارهای مسقف و مجهز و تجهیزات مناسب پورت اپراتوری، این بندر را به جایگاه مناسبی در عرصه واردات، ترانزیت خودرو در منطقه تبدیل کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: از روز گذشته تمامی اسکله های بندر شهید باهنر تکمیل ظرفیت شده است و امروز سه شنبه یک روز شلوغ کاری این بندر در حوزه تخلیه و بارگیری کالاها به ۱۴ شناور به صورت همزمان بوده است.

چند شناور هندی نیز در حال حاضر در اسکله بندرشهید باهنر پهلودهی شده و کار بارگیری اقلامی مانند ماکارونی در این شناورها انجام می گیرد.حمید رضا محمد حسینی روز سه شنبه در تشریح جزئیات تخلیه و بارگیری کالاها به این شناورها اظهار کرد: هم اکنون خودروهای وارداتی و کانتینرهای یخچالی در این بندر مهم اقتصادی هرمزگان درحال تخلیه است.

وی بیان کرد: همچنین بارگیری کالاهایی مانند نمک، شیشه، کربنات کلسیم و کالاهای دیگر در شناورهای مختلف دنبال می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس ادامه داد: بارگیری تره بار صادراتی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز طبق روال روزانه فعالیت های این بندر دنبال می شود و هیچ خللی در روند فعالیت ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: چند شناور هندی نیز در حال حاضر پهلودهی شده و کار بارگیری اقلامی مانند ماکارونی در این شناورها انجام می گیرد.

تخلیه و بارگیری ۵۱ هزار تی ای یو کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان یادآورشد: ۵۱ هزار و ۵۲۸ تی ای یو کانتینر یخچالی طی ۶ ماهه نخست امسال در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شد که از افزایش ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بوده است.

محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد مجموعه بنادر شهید باهنر، تیاب، سیریک و جاسک در بخش تخلیه و بارگیری کالا، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۲۳ تن کالا نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نشان از افزایش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

وی بیان کرد: در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی، یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۲۵ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که با افزایش ۳۳ درصدی همراه بوده است؛ از این مقدار، ۲۲۵ هزار و ۲۴۶ تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۷۹ تن بارگیری شده که هر ۲ شاخص به ترتیب ۳۶ و ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین واردات کالاهای غیرنفتی با انجام ۵۲ هزار و ۸۴۲ تن از رشد ۱۷ درصدی و صادرات با مقدار ۹۶۶ هزار و ۱۴۳ تن ۴۱ درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است و علاوه بر آن، در بخش ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز، ۳۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان به افزایش ۲۳ درصدی تخلیه کالاهای نفتی و افزایش ۳۸ درصدی ترانزیت نفتی در این بنادر اشاره کرد.

وی همچنین تعداد کل شناورهای ورودی بالای هزار تن و زیر هزار تن به این بنادر را ۱۴ هزار و ۴۲۸ فروند اعلام کرد که ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کامیون های ورودی به بنادر شهید باهنر و شرق استان نیز ۶۶ هزار و ۷۲۴ دستگاه بوده که این شاخص نیز ۳۰ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

بنادر شهید باهنر، تیاب، سیریک و جاسک از بنادر شرق هرمزگان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.