بازدید سایت : ۶۵۶۹۵

انجام تعمیرات اساسی ۱۰ فروند انواع شناور در بنادر و دریانوردی هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعمیرات اساسی و زیرآبی 10 فروند انواع شناور را نتیجه تلاش های بی وقفه و شبانه روزی تیم های عملیاتی این اداره دانست.

انجام تعمیرات اساسی ۱۰ فروند انواع شناور در بنادر و دریانوردی هرمزگان
تین نیوز |

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعمیرات اساسی و زیرآبی 10 فروند انواع شناور را نتیجه تلاش های بی وقفه و شبانه روزی تیم های عملیاتی این اداره کل برای آماده به کاری شناورها و تجهیزات بندری در شش ماهه امسال اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی بروغنی در تشریح مهم ترین فعالیت های فنی در بخش دریایی و بندری بندر شهید رجایی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری، 10 فروند انواع شناور شامل چهار فروند یدک کش و دو فروند شناور جستجو و نجات دریایی تعمیر اساسی و زیرآبی شد.  

بروغنی با اشاره به خارج سازی پنج فروند مغروقه پرخطر واقع در مسیرهای تردد دریایی در این دوره زمانی شش ماهه تعمیرات اساسی و زیرآبی یک فروند شناور طناب گیر و چندمنظوره، دو فروند شناور راهنما بر و یک فروند لایروب را از دیگر فعالیت ها در بخش دریایی عنوان کرد.  

وی گفت: در بخش خشکی نیز هشت دستگاه انواع دیزل سیستم رانش و دیزل ژنراتور مولد برق و گیربکس شناور تعمیر اساسی شد.  

بروغنی آغاز نوسازی دو دستگاه ترانستینر قدیمی شماره ۱ و ۲ در راستای روزآمدکردن و مدرن سازی تجهیزات بندری، حفظ و ارتقای توان عملیاتی تجهیزات شامل برنامه نویسی جدید سیستم کنترل plc و بومی سازی نرم افزاری تجهیزات و همچنین تعویض سیستم درایوهای قدیمی را از دیگر این فعالیت ها در شش ماهه امسال عنوان کرد.   

وی تامین یک دستگاه دیزل ژنراتور مولد برق، بازکردن و جابه جایی دو دستگاه مکنده قدیمی و انتقال آن به خارج از اسکله، تعویض ریل، تعمیر اساسی یک دستگاه ترانستینر، بازسازی کابین اپراتور و تعویض انرژی چین(محافظ کابل) را بخش دیگری از فعالیت های این معاونت در بندر شهید رجایی برشمرد.  

«انرژی چین» یا محافظ کابل، قطعه ای پلیمری از جنس پلی آمید است که شامل قطعات کوچک به هم پیوسته می باشد، شکل ظاهری انرژی گاید شبیه زنجیرهای تانک بوده که با داشتن خاصیت ضد سایشی، توانایی رفت وآمد به اندازه زیاد در طول محور حرکت، میزان خمش به مقدار معین در صنعت به کار برده می شود. 

 

به تعبیری دیگر انرژی گاید، قطعه ای کاربردی در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است که برای حفاظت از انواع کابل و انتقال ایمن مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه پلیمری مکانیکی با نام های دیگری از جمله انرژی چین، محافظ کابل، درگ چین و حامل کابل هم شناخته می شود. وظیفه مهم و اصلی انرژی چین(محافظ کابل) به تاخیر انداختن زمان قطع شدن سیم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.