بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

ایزوایکو به دنبال پیاده سازی ۱۰ محور توسعه و بهبود عملکرد مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

ایزوایکو نقش مهمی در توسعه کشور دارد

ایزوایکو به دنبال پیاده سازی ۱۰ محور توسعه و بهبود عملکرد مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران
تین نیوز |

ایزوایکو در مدت روی کار آمدن ضربی به عنوان مدیرعامل و راهبر این مجتمع فعال در عرصه صنایع دریایی، شاهد تغییرات چشمگیری نسبت به ظرفیت ها و منابع درآمدی موجود خود و همچنین در مقایسه با عملکرد مشابه سال های گذشته بوده است، توسعه زیرساخت، افزایش راندمان تولید، تعمیرات شناورهای سبک و سنگین و همچنین تسویه بدهی های بانکی که کابوسی برای جامعه صنایع دریایی ایران محسوب می شد، بخشی از تغییرات قابل لمس در پیشرفت این مجموعه عریض و طویل در بندرعباس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، در این میان، مرکز ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران نیز با اجرایی کردن یک کار نو، گامی شایسته و قابل لمس در ایزوایکو برداشته است، حرکتی که این مجموعه را در مسیر عمل به تاکیدات رهبری معظم انقلاب،«تبین فرایند «ما می توانیم» قرار داده است. با معرفی فرایند ساخت و تولید کشتی های غول آسا و همچنین تعمیرات ابرسازه ها، با دعوت اقشار مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی از جمله دانشجویان در سنین متفاوت به بازدید از این مجموعه، به نوعی، مروجان فرهنگی خانم و آقا را با ظرفیت های عظیم ایزوایکو آشنا کرده است و شایستگی‎های فرزندان بومی کشورمان در هرمزگان را بیشتر از گذشته به نمایش در آورده است به گونه ای که ما در روزنامه دریایی اقتصادسرآمد به صورت هفتگی شاهد و گواه این بازدیدهای اثرگذار فرهنگ ساز هستیم.

 بازدید اخیر نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری از مجتمع ایزوایکو در همین راستا صورت گرفته است.

آیت الله دکتر محسن ابراهیمی، نماینده مردم شریف هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان میناب با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن بازدید از ظرفیت ها، توانمندی ها، پروژه های جاری و بخش های مختلف این مجتمع صنعتی نشست مشترکی با دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور برگزار و به بررسی چالش های مدیریت صنعتی، نیروی انسانی، توسعه اقتصادی استان هرمزگان و صنایع دریایی و نفتی کشور پرداختند.

ضرورت همکاری بیشتر میان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صنایع دریایی و نفتی کشور

در این نشست، بر ضرورت همکاری بیشتر میان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صنایع دریایی و نفتی کشور تأکید کردند. آن ها همچنین از مسئولان دولتی خواستند تا با فراهم کردن بسترهای مناسب، به جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان هرمزگان کمک کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت های مجتمع ایزوایکو در تأمین نیازهای استراتژیک کشور

در این نشست بر توسعه پایدار استان هرمزگان و استفاده از ظرفیت های دریایی و صنعتی منطقه، نقش حیاتی مجتمع ایزوایکو در تأمین نیازهای استراتژیک کشور و رفع چالش های مدیریتی و مالی این مجتمع تأکید شد.

این نشست که به طور خاص به موضوعات استراتژیک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل«ایزوایکو» اختصاص داشت، به بیان مشکلات و دستاوردهای این مجتمع در حوزه های مختلف اجرایی و مدیریتی پرداخته شد.

مدیریت صحیح ظرفیت های بزرگ اقتصاد دریا و صنایع دریایی هرمزگان به توسعه و ایجاد اشتغال گسترده می انجامد
آیت الله دکتر ابراهیمی افزود: هرمزگان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ساحلی خود، ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد دریا و صنایع دریایی دارد اگر این ظرفیت ها به درستی مدیریت شود، می تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال گسترده در استان کمک کند.

اصلاح ساختارهای حکمرانی اقتصادی یکی از اولویت های اساسی است

 وی اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان تأکید کرد و گفت: بدون ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، نمی توانیم به رشد اقتصادی مطلوب دست یابیم. اصلاح ساختارهای حکمرانی اقتصادی یکی از اولویت های اساسی است.

ایزوایکونقش مهمی در توسعه کشوردارد

نماینده مردم شریف هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایزوایکونقش مهمی در توسعه کشوردارد و اگرکسی دغدغه توسعه کشور و اقتصاد دریا محور را دارد باید از مجموعه های فعال در این حوزه حمایت کند.

ایزوایکو به دنبال پیاده سازی ۱۰ محور توسعه و بهبود عملکرد مجتمع است 

دکتر سلمان ضربی در  جریان این نشست و بازدید، ضمن اشاره به اقدامات استراتژیک این مجتمع در جهت بهبود وضعیت شرکت افزود: در چهار سال گذشته، ۱۰ محور اصلی برای توسعه و بهبود عملکرد مجتمع تعریف شده است که برخی از این محورها شامل افزایش بهره وری، بهبود سیمای عمومی شرکت، تقویت برند ایزوایکو، و گسترش فعالیت های تعمیر و ساخت کشتی و شناورها شده است.

تکمیل ظرفیت ۸۰ درصدی ایزوایکو با ساخت کشتی های ۱۴۵ متری، یدک کش ها، و تعمیرات 

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: اکنون پروژه های متعددی در دست اجرا داریم، از جمله ساخت کشتی های ۱۴۵ متری، یدک کش ها، و تعمیر کشتی هایی که تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت ما را اشغال
 کرده اند.
سفارش تعمیرات کشتی های ایرانی به چین و کره، فرار سرمایه ها به خارج است

وی با اشاره به مشکلات ناشی از فرار سرمایه ها به خارج از کشور گفت: بسیاری از کشتی های ایرانی برای تعمیرات به کشورهای دیگری مانند چین و کره جنوبی می روند و این مسئله منجر به خروج ارز از کشور می شود و اگر بتوانیم بازار کار داخلی را تقویت کنیم و کشتی ها را در داخل تعمیر و نگهداری کنیم، می توانیم بخش قابل توجهی از این درآمدها را حفظ کنیم.

پروژه های بزرگ توسعه میدان نفتی فروزان و فاز ۱۱ پارس جنوبی را در دست اجرا داریم

مدیرعامل بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور در زمینه ساخت سکوهای نفتی و گازی و همکاری با شرکت های بزرگ نفت و گاز اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر پروژه های بزرگی مانند توسعه میدان نفتی فروزان و فاز ۱۱ پارس جنوبی را در دست اجرا داریم و این پروژه ها از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردارند و می توانند نقش مهمی در تأمین انرژی کشور ایفا کنند.

در سال های آینده به دنبال اجرای پروژه های بزرگ تری در «ایزوایکو» هستیم

دکتر سلمان ضربی به برنامه های آینده مجتمع اشاره کرد و گفت که این مجتمع قصد دارد در سال های آینده پروژه های بزرگی را در حوزه ساخت و تعمیر کشتی ها، سکوهای نفتی و دیگر زیرساخت های دریایی انجام دهد.

اهمیت نقش مدیریت دینی و اخلاقی در موفقیت های اقتصادی و صنعتی

نماینده مردم شریف هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، نیز در این نشست به نقش مدیریت دینی و اخلاقی در موفقیت های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و گفت: سه اصل اساسی برای موفقیت در زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی عبارت اند از نگاه توحیدی، پیروی از اهل بیت، و استقامت این سه اصل در هر فعالیتی می تواند باعث دستیابی به موفقیت های بیشتر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.