بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ فرسودگی ماشین آلات راهداری در همدان

یکی از دغدغه های مهم، فرسودگی ماشین آلات راهداری است که این فرسودگی موجب شده تا تعمیرات زیادی بر روی این ماشین آلات انجام دهیم و این تعمیرات از طریق همین نیروهای بومی و به شکل بسیار خوب و کاملی در حال انجام است.

تین نیوز |

 رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اعلام کرد: 2 دستگاه ماشین‌ آلات نیمه سنگین راهداری استان همدان به نمکپاش اتوماتیک و تیغه برفروب مجهز شد.

به گزارش تین نیوز، آرش آزادی اظهار داشت: این اقدام با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمانی انجام شده است.

وی بیان کرد: با احتساب این دو دستگاه این اداره‌کل دارای ۴۱ دستگاه کامیون نمکپاش اتوماتیک می‌ شود که به منظور اجرای راهداری زمستانی در راهدارخانه های استان مستقر می‌ شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری همدان اقدامات موثری در زمینه بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری انجام شده است، گفت: همه این اقدامات با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری بر روی آن دارند و ما این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده و با این اقتصاد مقاومتی توانسته ایم بسیاری از اقداماتی را که می تواند کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد و با تمام توانی که متخصصان داخلی دارند، انجام دهیم.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در کل دارای ۴۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری است که تعداد زیادی از این ماشین آلات به دلیل فرسودگی و سن بالا از رده خارج هستند و در سال های گذشته ما توانستیم با نوسازی، تا حدودی سن ماشین آلات را کاهش دهیم.

آزادی تأکید کرد: با توجه به آغاز عملیات راهداری تابستانی و امور جاری راهداری حدود ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات در خدمت این موضوع بوده که در تمامی شهرستانهای استان مشغول امور راهداری تابستانی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه کاری این اداره دغدغه های فراوانی وجود دارد، ابراز داشت: یکی از دغدغه های مهم، فرسودگی ماشین آلات راهداری است که این فرسودگی موجب شده تا تعمیرات زیادی بر روی این ماشین آلات انجام دهیم و این تعمیرات از طریق همین نیروهای بومی و به شکل بسیار خوب و کاملی در حال انجام است.

آزادی اضافه کرد: گرانی قطعات یدکی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بار مالی بسیار بالایی را برای اداره به دنبال دارد و هر ساله ما در واقع باید خیلی از توان مالی خود را در بحث هزینه قطعات یدکی ماشین آلات فرسوده بگذاریم.

وی افزود: اعتبارات خوبی در این سالها برای بازسازی تخصیص داده شده و این اعتبارات وقتی افزایش پیدا کند ما می توانیم با بازسازی ماشین آلات عمر دوباره به آنها دهیم و در حقیقت یک دستگاه که بازسازی می شود قطعا تا چند سال ما را بیمه می کند.

این مقام مسئول گفت: نوسازی ماشین آلات سهم بسزایی در کاهش هزینه های تعمیراتی دارد و در 2 سه سال اخیر توانستیم ۵ الی ۶ دستگاه به دستگاه های راهداری اضافه کنیم که این خود در حوزه کاری ما در امور راهداری تابستانه و زمستانه و همچننین کاهش هزینه های تعمیراتی موثر است.

او بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه ها در بحث راهداری و ماشین آلات، نبود راننده ثابت برای دستگاه های راهداری است، طبق اطلاعات علمی که وجود دارد بیش از ۶۰ درصد خرابی های غیرعادی و زودرس ماشین آلات در واقع نبود اپراتور ثابت و همچنین بازدیدهای روزانه و ثابت و دوره ای است که امیدواریم بتوانیم با جذب راننده ثابت، قدم های موثری در کاهش خرابی هایی که به آن اشاره شد، داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بازسازی ما 2  قرارداد با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد تومان در حال حاضر داریم که این قرارداد بازسازی ۱۱ دستگاه سنگین راهداری شامل لودر و گریدر است که امیدواریم تا آغاز راهداری زمستانی، به چرخه ناوگان راهداری استان اضافه شود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: همچنین در بحث نوسازی ۳ دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده است که انشاالله به زودی شاهد افزوده شدن آن به چرخه ناوگان راهداری استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند، اظهار داشت: اخیرا تعداد ۳ دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تأکید کرد: در حال حاضر عمر ماشین آلات این اداره بالاست و علی رغم نوسازی های سالیان اخیر، امیدواریم با ادامه این روند عمر ماشین آلات خود را حداقل به عمر استاندارد نزدیک کنیم.

آزادی تصریح کرد: راهداری استان همدان نیازمند ۱۰ دستگاه گریدر و حداقل ۲۰ دستگاه کامیون نمکپاش اتومات و کمپرسی و همچنین ۵ دستگاه تریلر کشنده است که بتوانیم تا حدودی نسبت به استان های همجوار از نوسازی ناوگان بهره مند باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.