بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

مهلت ۱۰ روزه به رانندگان ون همدان برای ثبت نام در طرح نوسازی خودرو

مهلت ۱۰ روزه به رانندگان ون همدان داده شد تا در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ثبت نام کنند.

مهلت ۱۰ روزه به رانندگان ون همدان برای ثبت نام در طرح نوسازی خودرو
تین نیوز

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان گفت: مهلت ۱۰ روزه به رانندگان ون همدان داده شد تا در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ثبت نام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، وحید علی ضمیر با بیان اینکه توضیحات ما بر این بود که آنچه در تعهد شهرداری بوده انجام شده است، اظهار کرد: به تناوب جلساتی هم در شهرداری تشکیل دادیم و تاکسی داران حضور یافتند و مطالبات خود را اعلام کردند و ما نیز موضوعاتی را مطرح و پیگیری کردیم.

علی ضمیر با اشاره به اینکه شهرداری در نوسازی تاکسی ها و ون ها کوتاهی نکرده و به طور جدی پیگیر این موضوع بوده است اما مطالبات ون داران خارج از توان و ظرفیت این سازمان است افزود: روز پنج شنبه تعدادی از ون داران مقابل استانداری اجتماعی داشتند که ما نیز حاضر شدیم و گلایه مندی خود را اعلام کردیم که اگر صحبتی است می طلبد ابتدا بین خود حل کنیم.

شهرداری همدان به نوسازی ناوگان حمل ونقل بی تفاوت نیست

وی با اشاره به اینکه نیت ون داران خیر است و پیگیر مطالبات خود هستند اما گاهی ممکن است سوء برداشت هایی شود، ادامه داد: مطالبات در حوزه نوسازی ون است و شهرداری همدان هم هیچگاه نسبت به این خواسته ها و درواقع نوسازی حمل ونقل شهری بی تفاوت نبوده است؛ برای نمونه در خط فرهنگیان با وجود اینکه به کارگیری نیروی جدید در شهرداری مشکلاتی دارد، قول دادیم تیرماه این مشکل را حل کنیم و در این راستا مصوبه شورای شهری را گرفتیم تا به کارگیری ۱۰ نفر و اسقاط شدن ۱۰ ون از خط فرهنگیان اجرایی شود.

علی ضمیر با اشاره به اینکه خوشبختانه اواسط هفته گذشته توانستیم مقدمات کار را انجام دهیم و فرایند به کارگیری ۱۰ نفر در حال طی شدن است و درواقع شهرداری هیچگاه نسبت به موضوعات نوسازی ناوگان بی تفاوت نبوده است، اضافه کرد: ما هم اذعان داریم که ون ها فرسوده شده اند و نیاز به نوسازی دارند و در راستای اهمیت به مبلمان شهری نیز این مسأله اولویت ماست اما مشکل اصلی عدم تولید ون در کشور است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سازمان شهرداری کشور فراخوانی زد تا از ظرفیت نوسازی ون و اتوبوس استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در آن مقطع شهرداری همدان مشکلات مالی داشت اما توانستیم از ظرفیت ۲۷ اتوبوس معرفی شده، ۱۲ اتوبوس را بگیریم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان با اشاره به اینکه در خصوص نوسازی ون ها آنچه دولت و سازمان شهرداری مشخص کرده بود این بود که این ون ها در اختیار تعاونی ها قرار گیرد و آن را به تاکسی داران نمی دادند، عنوان کرد: وقتی سازمان شهرداری این ون ها را واگذار کرد یک سال این خودروها در پارکینگ شهرداری هایی مثل مشهد و اراک ماندند و پلاک نشدند.

علی ضمیر با بیان اینکه تقریباً دو ماه بعد از آن برای اینکه فرصت را از دست ندهیم، شهرداری همدان مکاتبه ای داشت و به صورت چک مبلغ را در اختیار شرکت ایران خودرودیزل قرار داد، گفت: در کنار این مسئله طی یک سال گذشته، توانستیم امتیازات و مصوباتی از شورای شهر بگیریم تا نوسازی تاکسی ها پیش رود و در این میان طرح سوئیچ به سوئیچ اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح سوئیچ به سوئیچ رانندگان ون خودروی خود را تحویل می دهند و خودرو سورن تحویل می گیرند، ادامه داد: در این راستا سه سال از باز پرداخت وامی هم که برای نوسازی ون ها اختصاص می یابد، از سوی شهرداری پرداخت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.