بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها:

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تلفنی احضار شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تلفنی احضار شد
|

تین نیوز| مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور در واکنش به احضار مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به دادسرا، گفت: مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به صورت تلفنی احضار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود نیم ساعت پیش حسن حیدری معاون دادستان مشهدمقدس از احضار مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به دادستانی خبر داد و افزود:  پاسخگویی در مورد تاخیر پروازها، سرگردانی مسافران و عدم ارائه خدمات قانونی به مسافران، علت احضار این فرد به دادستانی است و قرار است در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این باره به تسنیم، گفت: در تماسی که با مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی داشتیم وی گفت "از طریق تلفن به من اطلاع دادند برای پاره ای توضیحات به دادسرا مراجعه کنم."

یدالله آقایی به نقل از مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: بنده به صورت کتبی احضار نشده ام و با این حال هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و به سئوالات پاسخگو خواهم بود.

وی با بیان این که در اتفاقات جمعه و شنبه فرودگاه مشهد باید ایرلاین ها پاسخگو باشند از رویه برخی رسانه ها گلایه کرد و افزود: شرکت فرودگاه ها به تمام وظایف خود در خصوص انجام پروازها عمل کرده و در زمینه حبس و تاخیر به وجود آمده برای برخی پروازها باید شرکت های هواپیمایی پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که طی روزهای اخیر به برخی نکات در اطلاع رسانی ها توجه نشده است، اظهار کرد: مدیرکل شرکت فرودگاه های کشور شخصاً به موضوع تاخیر برخی پروازهای فرودگاه مشهد طی روزهای جمعه و شنبه این هفته وارد شده و پیگیر این مسئله است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پاسخ

    در چنین مواردی بایستی مدیریت واحد، راهبری کلان عملیات را عهده دار شود به این معنا که مسافران در ترمینال حضور داشته و به ترتیب و براساس اولویت، ظرفیت یخ زدایی امکانات مستقر در فرودگاه، سوار هواپیما شده و انتظار سرسام آور و کشنده در هواپیما نداشته باشند. از چند سال گذشته و براساس مستندات ایکائو، مانور طرح اضطراری بصورت ۶ماهه، یکساله و دوساله با فرماندهی مدیر فرودگاه و با حضور ارگانهای عملیاتی و امنیتی فرودگاه و امکانات شهری برگزار میشود و ارگانها به هماهنگی و آمادگی نسبی میرسند تا درصورت بروز سانحه یا حادثه جدی، حداکثر کارایی را برای نجات داشته باشند. برای برفروبی و یخ زدایی هم فرودگاه امکانات نسبی دارد و هم شرکتها، اما آنچه که در مشهد رخ داد، فقدان دستورالعمل جامع ویکپارچه بود که علیرغم اینکه هر سازمانی کار خودش را نسبتا خوب انجام داد، اما بدلیل نبود دستورالعمل جامع و فرماندهی واحد برای تعیین اولویتها متاسفانه مردم آسیب دیدند و زحمات کارکنان نیز به هدر رفت. ما در هرزمینه ای باید از آسیبها و خسارتهای وارده درس بگیریم و با ریشه یابی مشکل وارائه راه حل و صرف هزینه های فکری، تجهیزاتی و آموزشی برای پیشگیری از حوادثمشابه در آینده، آمادگی لازم داشته باشیم. انرژی ما را متاسفانه در همه گونه حوادثو بلایا صرف شناسایی مقصر میکنیم و بدون گرفتن نتیجه بارز و پس از اندک زمانی، همه چیز فراموش شده و منتظر حادثه بعدی می مانیم. لازم است سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و انجمن شرکتهای هواپیمایی با همین دیدگاه به موضوع ورود پیدا کرده و ضمن عذرخواهی از مردم، نتیجه اقدامات خودرا برای جلوگیری ازحوادثمشابه، به اطلاع مردم برسانند.

  • پاسخ

    در چنین مواردی بایستی مدیریت واحد، راهبری کلان عملیات را عهده دار شود به این معنا که مسافران در ترمینال حضور داشته و به ترتیب و براساس اولویت، ظرفیت یخ زدایی امکانات مستقر در فرودگاه، سوار هواپیما شده و انتظار سرسام آور و کشنده در هواپیما نداشته باشند. از چند سال گذشته و براساس مستندات ایکائو، مانور طرح اضطراری بصورت ۶ماهه، یکساله و دوساله با فرماندهی مدیر فرودگاه و با حضور ارگانهای عملیاتی و امنیتی فرودگاه و امکانات شهری برگزار میشود و ارگانها به هماهنگی و آمادگی نسبی میرسند تا درصورت بروز سانحه یا حادثه جدی، حداکثر کارایی را برای نجات داشته باشند. برای برفروبی و یخ زدایی هم فرودگاه امکانات نسبی دارد و هم شرکتها، اما آنچه که در مشهد رخ داد، فقدان دستورالعمل جامع ویکپارچه بود که علیرغم اینکه هر سازمانی کار خودش را نسبتا خوب انجام داد، اما بدلیل نبود دستورالعمل جامع و فرماندهی واحد برای تعیین اولویتها متاسفانه مردم آسیب دیدند و زحمات کارکنان نیز به هدر رفت. ما در هرزمینه ای باید از آسیبها و خسارتهای وارده درس بگیریم و با ریشه یابی مشکل وارائه راه حل و صرف هزینه های فکری، تجهیزاتی و آموزشی برای پیشگیری از حوادثمشابه در آینده، آمادگی لازم داشته باشیم. انرژی ما را متاسفانه در همه گونه حوادثو بلایا صرف شناسایی مقصر میکنیم و بدون گرفتن نتیجه بارز و پس از اندک زمانی، همه چیز فراموش شده و منتظر حادثه بعدی می مانیم. لازم است سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و انجمن شرکتهای هواپیمایی با همین دیدگاه به موضوع ورود پیدا کرده و ضمن عذرخواهی از مردم، نتیجه اقدامات خودرا برای جلوگیری ازحوادثمشابه، به اطلاع مردم برسانند.