بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ ارائه عملکرد مراقبت پرواز ایران در اجلاس «ایفاتکا»

تیم اعزامی جامعه متخصصین مراقبت پرواز با ٩ نماینده، جهت ارائه عملکرد سالانه صنف و مراقبت پرواز ایران در این اجلاس حضور یافت .

 ارائه عملکرد مراقبت پرواز ایران در اجلاس «ایفاتکا»
تین نیوز

اجلاس منطقه‌ای «آسیا پاسیفیک ایفاتکا» 27 تا 29 مهرماه ولینگتون پایتخت نیوزلند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، تیم اعزامی جامعه متخصصین مراقبت پرواز با ٩ نماینده، جهت ارائه عملکرد سالانه صنف  مراقبت پرواز ایران در این اجلاس حضور یافت .

در روز دوم این اجلاس مصادف با ٢٠ اکتبر روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی پیام دبیرکل «ایفاتکا»، پاتریک پیترز به کتترلرهای ترافیک هوایی سراسر دنیا اعلان و چشم‌انداز این فدراسیون جهانی تا سال ٢٠٣٥ در خصوص ارائه سرویس‌های ترافیک هوایی ارائه شد.

از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این اجلاس که توسط دبیرکل و اعضا هیئت‌مدیره «ایفاتکا» عنوان شد،  بحث Fatigue (فرسودگی و خستگی مزمن) و اثرات جانبی آن در حرفه کنترل ترافیک هوایی، تحول اتوماسیون در سال ٢٠٥٠ در صنعت هوانوردی و نقش آن در کنترل ترافیک هوایی، حرفه خلبانی و نسل آتی هواپیماهای  تجاری به عنوان (SPO ) عملیات پرواز با یک خلبان و واحدهای کنترل ترافیک مجازی، مکالمات استاندارد در شرایط اضطراری، مدیریت جریان ترافیک هوایی و مدیریت ظرفیت تقاضای پرواز در فرودگاه بود.

در روز سوم اجلاس، کشورهای عضو به ارائه گزارش عملکرد سالیانه و موضوعات صنفی که با آن مواجه هستند، پرداختند. دبیرکل و مسئول روابط بین‌الملل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران گزارش سالانه صنف و مراقبت پرواز کشورمان را در خصوص افزایش پروازی و اقدامات انجام شده جهت ارائه سرویس ایمن و مطلوب مراقبت پرواز و عملکرد حرفه‌ای کنترلرهای ایران در رویارویی با رخدادهای منطقه‌ای و افزایش حجم ترافیک فضای ایران ارائه کردند.

دبیرکل «ایفاتکا» و ریاست دفتر منطقه‌ای نیز از عملکرد کنترلرهای ترافیک هوایی و جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران به‌واسطه حضور فعال و حداکثری در اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای ایفاتکا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، ایران و جامعه متخصصین مراقبت پرواز عضو ناظر کمیته فنی تخصصی این فدراسیون بین‌المللی است و هزینه‌های حضور دائم و فعال این صنف تخصصی در اجلاس‌های مذکور توسط اعضا شرکت‌کننده تأمین می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.