بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ توافق برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران

توافقاتی در خصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران شده است که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.

توافق برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران
تین نیوز

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان از توافقاتی در خصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران خبر داد که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.

 پروانه سلحشوری  که صبح یکشنبه 10 دی ماه با دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد با اعلام این خبر با مثبت ارزیابی کردن سفرش در راس گروه دوستی پارلمانی کشورمان به بلگراد، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در این سفر گفتگوهای خوبی با مقامات صربستانی داشت و توافقات خوبی میان گروه‌های دوستی دو کشور برای توسعه روابط پارلمانی قیمابین صورت گرفت.

وی افزود: اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان پیگیر اجرایی شدن توافقات فیمابین هستند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی دو کشور، گفت: تقویت همکاری‌های فرهنگی منجر به تقویت روابط دوستانه فیمابین در جنبه‌های دیگر نیز می‌شود لذا تحکیم این جنبه از روابط ایران و صربستان، باید از اولویت‌های سفارت‌های دو کشور باشد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری باید شناخت مردم دو کشور از یکدیگر افزایش یابد.

سلحشوری در پایان با دعوت از گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران برای سفر به تهران، گفت: آمادگی داریم که میزبان گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در تهران باشیم و گفتگوهای پارلمانی را با مجلس صربستان با هدف تسهیل و تسریع روابط دوستانه فیمابین ادامه دهیم.

دراگان تئودروویچ سفیر صربستان در تهران در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با خانم سلحشوری، گفت: خرسندم در آخرین روز سال جاری میلادی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان دیدار و گفتگو می کنم.

براساس گزارش خبرگزاری ملت، تئودورویچ با اشاره به لغو روادید میان دو کشور در ماه‌های گذشته، گفت: لغو روادید کمک فراوانی به افزایش شناخت دو ملت از یکدیگر و توسعه گردشگری میان دو کشور می‌کند.

سفیر صربستان در تهران در پایان از آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط خود با ایران خبر داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.