بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ سرگذشت ابهام‌آلود بوئینگ رها شده در بالی + عکس

ما عادت داریم هواپیماها را در فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌های هوایی یا در اسمان ببینیم. اما گاهی هواپیماها در نقاطی دیده می‌شوند که انتظار آن را نداریم.

سرگذشت ابهام‌آلود بوئینگ رها شده در بالی + عکس
تین نیوز

ما عادت داریم هواپیماها را در فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌های هوایی یا در اسمان ببینیم. اما گاهی هواپیماها در نقاطی دیده می‌شوند که انتظار آن را نداریم.

در جنوب کشور اندونزی و در «بالی» یک فروند هواپیما بوئینگ 737 به حال خود رهاشده است. این مکان هیچ ارتباطی با هواپیما ندارد و یک دشت در نزدیکی معدن سنگ‌آهک است و هیچ‌کس نمی‌داند این هواپیما چطور به این منطقه آمده است! فرود یک بوئینگ 737 در دشتی نزدیک به جاده‌ای نسبتاً پرتردد باید حداقل چندنفری را خبردار کرده باشد، اما... حقیقت این است که هیچ‌کس اطلاعی ندارد!

هواپیمای رهاشده در نزدیکی ساحل جنوبی شبه‌جزیره بوکیت (Bukit Peninsula) در بالی قرار دارد. این مکان در نزدیکی بزرگراه رایا نوسا دوئا سلاتان (Raya Nusa Dua Selatan) قرار داشته و تنها پنج دقیقه از ساحل دیدنی و پرطرفدار پانداوا (Pandawa) فاصله دارد. به‌عبارت‌دیگر، چندان هم از دید مردم پنهان نیست.

بعضی از افراد محلی میگویند قرار بوده این هواپیما (که هیچ آرم یا نشان مشخصی نیز ندارد) به رستورانی باب طبع توریست‌ها تبدیل شود، اما ظاهراً پول صاحبش تمام می‌شود و او نیز بوئینگ 737 خود را رها می‌کند تا در کنار کلبه‌ای قدیمی و چند کانتینر به‌آرامی زنگ بزند و از بین برود.

به‌جز این موارد، اطلاعات چندانی در مورد این هواپیمای رهاشده در دست نیست. این امکان هم وجود دارد که هواپیما خریداری‌شده و در جای کنونی‌ سر هم شده باشد، که در این صورت حداقل تا حدودی به دلیل این مسئله پی می‌بریم که چرا زمان فرودش کسی آن را ندیده است.

این هواپیما این روزها در حد خود به جاذبه‌ای توریستی بدل شده، و عجیب‌تر اینکه این تنها هواپیمای رهاشده‌ای نیست که در بالی می‌توانید از آن دیدن کنید. حدوداً در پنج مایلی شمال این منطقه، بوئینگ 737 دیگری نیز در نزدیکی یکی از شعبه‌های Dunkin’ Donuts رهاشده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.