ساماندهی پروازها و پاسخگویی شرکتهای هواپیمایی در اولویت میزبانی نوروز 97 در مهرآباد
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهایی در فرودگاهها ناشی از عدم اطلاعرسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.
![ساماندهی پروازها و پاسخگویی شرکتهای هواپیمایی در اولویت میزبانی نوروز 97 در مهرآباد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/A2aI6rP2tIhp/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLNyAlF1Ennp4/%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%8A%D8%B1_Thumbnail_%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%B1_1396-12-19.jpg)
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ساماندهی به وضعیت پروازها در اولویت کارهای فرودگاه مهرآباد قرار دارد زیرا ریشه بسیاری از نابسامانیهایی در فرودگاهها ناشی از عدم اطلاعرسانی از وضعیت و زمان پروازها به مسافران است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا در جلسه کمیته تسهیلات نوروزی که با حضور فرماندهای پلیس و سپاه حفاظت و دادستان فرودگاه، روسای ایستگاههای شرکتهای هواپیمایی در تهران، شرکتهای هندلینگ و دیگر ارگانها وسازمانها برگزار شد، گفت: برای تسهیل در تردد مسافران فرودگاهی و ارتقای خدمات در طول مسیر سفر از فرودگاه و کاهش تأخیرات احتمالی و رعایت حقوق شهروندی در فرودگاه مهرآباد، با همراهی و تعامل همه واحدهای فرودگاهی اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی و پاسخگویی مناسب به مسافران افزود: با توجه به تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر تأمین هواپیمای BACK UP (پشتیبان) در روزهای نوروز، این کار امری الزامی و جدی است زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تأخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر میتواند در ترمینالهای فرودگاه مهرآباد منجر به ایجا مشکل شود و وجود هواپیماهای پشتیبان میتواند بسیار مفید باشد.
صفی نیا افزود: شرکتهای هواپیمایی باید از فروش بلیت به مسافران پیش از دریافت مجوز پرواز اکیداً خودداری کنند و خود را ملزم به رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تنظیم شده توسط فرودگاه بدانند. همچنین باید از تعجیل یا تأخیر در باز کردن کانترهای پذیرش مسافر و همچنین از بستن زود هنگام کانترها به ویژه زمانیکه مسافران مقابل کانترهای پذیرش مسافر حضور دارند، اکیداً خودداری شود.
صفی نیا درباره نظارت بر انجام وظایف شرکتهای هندلینگ گفت: در این زمینه موارد استاندارد حمل و نقل هوایی باید رعایت شود و این فرودگاه بر عملکرد شرکتهای هندلینگ در رعایت تمام موارد استاندارد در پذیرش و ارسال بار نظارت خواهد کرد. در این زمینه پوشاندن بار مسافران در زمان بارندگی به منظور جلوگیری از خیس شدن آنها و پرتاب نکردن بارها و توجه به موارد ایمنی باید مورد توجه باشد.
وی همچنین بر همراهی و خدمترسانی ویژه به مسافران توانخواه تا مرحله نهایی تأکید کرد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تاکید بر رعایت تکریم مسافران توسط شرکتهای هواپیمایی گفت: یکی از برنامههای مهم این اداره کل به منظور کاهش استرس سفر مسافران، حضور دایمی و مستمر کارکنان دفاتر تحت اختیار آن شرکتها در محل کار برای پاسخگویی به مسافران است که باید از سوی شرکتهای هواپیمایی رعایت شود.