بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

هواپیمای دوزیست تولید داخل در مرحله تست نهایی است

هواپیمای دوزیست تولید داخل در مرحله تست نهایی است

تین نیوز | رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: هواپیمای دو زیست قابل نشست و برخواست در آب و خاک تولید داخل در مرحله تست نهایی است.
 
غلامحسین رحیمی عصر چهارشنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با مسئولان مرکز تحقیقات شیلات کشور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در تولید میگو، طرح تولید میگو عاری از بیماری در این استان ایجاد شده است که می‌تواند دستاوردهای بسار خوبی داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اکنون بیش از 40 طرح کلان در دست اجرا است که مرکز تولید میگوی عاری از بیماری از مهمترین طرح‌های در دست اجرا است.
 
رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: طرح‌های کلان مطرح شده دارای زیرطرح‌های متعدد و بسیار مهمی هستند که برخی از آنها بیش از 50 قرارداد دارد و یا از 15 زیر طرح تشکیل شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه ایفای نقش در توسعه فناوری کشور مأموریت اصلی معاونت علمی و فناوری است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما بر روی فناوری‌هایی است که منجر به تولید و تجاری کردن محصولات می‌شود است و در این زمینه طرح‌های کلان ملی انجام می شود.
 
طرح تولید میگو عاری از بیماری در آستانه بهره‌برداری است
رحیمی تصریح کرد: صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از نخبگان دارد که سرمایه آن تا سه سال آینده به سه‌هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید محصولات دانش‌بنیان است که طرح‌های مهم این بخش متناسب با ظرفیت هر منطقه اجرا می‌شود که یکی از این طرح‌ها طرح تولید میگو عاری از بیماری است.
 
رحیمی با اشاره به اینکه طرح تولید میگو عاری از بیماری در آستانه بهره‌برداری است، تاکید کرد: مؤسسه تحقیقات شیلات، استانداری بوشهر و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در این زمینه همکاری دارند.
 
رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: هواپیمای دوزیست که قابلیت نشست و برخواست در آب و خشکی را دارد ساخته شده است و در مرحله تست نهایی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.