بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ روایت مشاور رهبری از خلبانان «اجاره‌ای» فرانسوی در جنگ تحمیلی

دستیار ویژه و مشاور عالی رهبری عنوان کرد: فرانسوی‌های در دوران 8 سال جنگ تحمیلی خلبانان خود را برای بمباران ایران به عراق اجاره داده بودند.

روایت مشاور رهبری از خلبانان «اجاره‌ای» فرانسوی در جنگ تحمیلی
تین نیوز

دستیار ویژه و مشاور عالی رهبری عنوان کرد: فرانسوی‌های در دوران جنگ تحمیلی خلبانان خود را برای بمباران ایران به عراق اجاره داده بودند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سرلشگر سیدیحیی رحیم صفوی در حاشیه نمایشگاه تدوین نقش وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس در سخنرانی خود عنوان کرد: 31 سال از پایان جنگ می‌گذرد اما ما نتوانسته‌ایم به خوبی این حماسه عظیم را در حتی در عرصه داخلی و خارجی به عرصه تصویر بکشیم.

مشاور رهبری در ادامه عنوان کرد: ما نتوانسته‌ایم چهره‌های خارجی‌ها از جمله فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی را به جوانان خود روشن کنیم و بگوییم که در این دوران با ما چه کرده‌اند.

سرلشگر صفوی تصریح کرد: فرانسوی‌ها در دوران جنگ خلبانانشان را به عراق اجاره می‌دانند چرا که خلبان‌های عراقی آموزش کار با جنگنده‌های فرانسوی را نمی‌دانستند از همین رو فرانسه خلبان به آن‌ها اجاره داد تا بتوانند با آن جنگنده‌ها فاو را بمباران کنند. آن‌ها حتی پل‌های ما را به جهت قطع ارتباط بمباران کردند.

مشاور رهبری در خصوص آلمانی‌ها گفت: پزشکان آلمانی پس از اینکه هم‌وطنان ما برای درمان‌ به المان رفته بودند گزارش اینکه کدام مواد شیمیایی بیشتر به روی بیماران ایرانی تأثیر گذاشته است را به عراقی‌ها داده بودند که حتی اسناد آن موجود است.

او گفت: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که ایران از جنگ تحمیلی پیروز بیرون بیاید و حتی امروز قدرت دشمنان ما و نوکران منطقه‌ای آن‌ها در حال نزول است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.