بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ هشدار انجمن دفاتر خدمات مسافری: از ایرلاین‌ها شکایت می‌کنیم

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی اعلام کرده است که تاکنون آژانس‌های هواپیمایی موفق به دریافت استرداد بدون جریمه وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای ابطال شده از سوی ایرلاین‌ها نشده‌اند و عنوان کرده است در صورت عدم پرداخت این وجوه دفاتر ناچار به طرح شکایت از ایرلاین ها خواهند شد.

هشدار انجمن دفاتر خدمات مسافری: از ایرلاین‌ها شکایت می‌کنیم
تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اعلام کرده است که تاکنون آژانس‌های هواپیمایی موفق به دریافت استرداد بدون جریمه وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای ابطال شده از سوی ایرلاین‌ها نشده‌اند و عنوان کرده است در صورت عدم پرداخت این وجوه دفاتر ناچار به طرح شکایت از ایرلاین ها خواهند شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اخیراً رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، ایروفلوت، قطرایرویز، ترکیش، ایرعربیا، آزال، عمان ایر، امارات، لوفت هانزا نسبت به عدم استرداد بدون جریمه و فوری وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای ابطال شده توسط این ایرلاین‌ها واکنش نشان داده است.

حرمت اله رفیعی در این نامه خطاب به مدیران شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرده است؛ بر اساس دستورات وزیر راه و شهرسازی و اطلاعیه‌ها و دستور سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص استرداد بدون جریمه فوری وجوه دریافتی از مسافران بابت بلیت پروازهای ابطال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98، دفاتر خدمات مسافرت هوایی سراسر کشور شاهد مراجعات و پیگیری‌ها و شکایت متعدد مسافرانی هستند که تقاضای استرداد وجوه بلیت‌های خود را دارند.

این اتفاق در حالی است که تاکنون آژانس‌های مسافرت هوایی موفق به دریافت مبالغ مذکور از آن شرکت‌های هواپیمایی نشده‌اند که این موضوع مشکلات فراوانی را برای دفاتر خدمات مسافرتی ایجاد کرده است.

در بخشی از این نامه، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی خواستار پرداخت این وجوه شده و تأکید کرده است؛ آژانس‌های مسافرت هوایی جهت پاسخگویی به مراجع قانونی و دفاع از کسب‌وکار خود در برابر شکایات متعدد مسافران، مجبور خواهند شد علی‌رغم میل باطنی شکایت متقابلی علیه این شرکت‌های هواپیمایی طرح کند.

نامه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.