◄ بازار داغ قطعات یدکی، با موج بازنشستگی هواپیماها
موج بازنشستگی پیش از موعد هواپیماها در اثر کرونا ویروس، یک نعمت قابلتوجه برای تأمین قطعات یدکی در جهان است.

موج بازنشستگی پیش از موعد هواپیماها در اثر کرونا ویروس، یک نعمت قابلتوجه برای تأمین قطعات یدکی در جهان است.
به گزارش تین نیوز، مایک بیانکو مدیرعامل یکی از شرکتهای تأمین قطعات یدکی در ایالاتمتحده معتقد است، موج بازنشستگی پیش از موعد هواپیماها در اثر کرونا ویروس، یک نعمت قابلتوجه برای تأمین قطعات یدکی در جهان است.
بد نیست بدانید که هفته گذشته امریکن ایرلاینز یکصد فروند هواپیما از ناوگان ایرباس 330 و بوئینگ 757 و بوئینگ 767 و امبرائر و بمباردیر خود را برای همیشه بازنشسته کرد. در همین رابطه، ایرکانادا نیز 79 فروند هواپیمای خود را به دلیل نبود مسافر به بازنشستگی پیش از موعد فرستاد.
بیانکو افزود: اگرچه این هواپیماها بازار قطعات یدکی را رونق میدهد ولی باید تأکید کنم که همه آنها نیز برای بازار قطعات دستدوم مناسب نیستند. برای مثال بوئینگ 757 از قبل نیز در بازار فروش هواپیما محبوب نبود. در مقابل بوئینگ 767 هنوز هم خواهان دارد. به هر صورت بازار قطعات یدکی رو به اشباع است.
وی معتقد است که بازار برای هواپیماهای باریکپیکر جذاب است و سهم هواپیماهای پهنپیکر فقط 25 درصد است ولی این عدد با رونق دوباره سفرها اوج میگیرد.