◄ تسهیلات حمایتی حملونقل هوایی راهگشای مشکلات نیست
ارایه این تسهیلات بهطور قطع راهگشا نخواهد بود.
روز گذشته (12 خرداد) ثبتنام تسهیلات حمایتی دولت از شرکتهای هواپیمایی و بخشهای مرتبط با حمل و نقل هوایی که از شیوع کرونا آسیب دیدند آغاز شد.
به گزارش تین نیوز، این تسهیلات حمایتی در مجموع 2400 میلیارد تومان است که با سود 12 درصد به شرکتهای هواپیمایی و بخشهای مرتبط با حمل و نقل هوایی پرداخت میشود.
اما آیا ارایه این تسهیلات راهگشای حل مشکلات شرکتهای هواپیمایی است که از شیوع بیماری کرونا آسیبهای جدی دیدهاند؟
عضو انجمن علمی حمل و نقل هوایی ایران معتقد است ارایه این تسهیلات بهطور قطع راهگشا نخواهد بود.
آغاز ثبتنام ایرلاینهای متقاضی وام کرونا
داریوش نیکنام در گفت و گو با تین نیوز، عنوان کرد: اکوسیستم بخش هوایی حداقل شامل شرکتهای هواپیمایی(16 خط هوایی)، شرکت فرودگاهها و خدمات ناوبری کشور (اپراتور 53 فرودگاه عملیاتی در سطح کشور)، شرکت شهر فرودگاهی (اپراتور فرودگاه بینالمللی امام خمینی)، شرکتهای هندلینگ خدمات فرودگاهی(حداقل سه شرکت) است.
این کارشناس افزود: بر اساس برآورد های مقدماتی توسط فقط یک انجمن صنفی خطوط هوایی داخل کشور، زیان ناشی از توقف پروازها در نتیجه شیوع بیماری کووید - 19، از ابتدای اسفند 98 تا 20 فروردین 99 برابر با سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش تین نیوز وی گفت: اختصاص 2 هزار و 400 میلیارد تومان آن هم بهصورت تسهیلات با نرخ سود 12 درصد برای کل بخش هوایی وافی به مقصود نیست.