استفاده از فناوری Touchlessدر فرودگاهها / حضور رباتها برای یادآوری استفاده از ماسک
امروز یونایتد ایرلاین برای اولین بار سیستم touchless check-in را در فرودگاه هیترو لندن انجام داد. این فرایند به مسافران امکان می دهد بدون مراجعه به کیوسک check-in، فرایند چک کردن چمدانهای خود را انجام دهند.
امروز یونایتد ایرلاین برای اولین بار سیستم touchless check-in را در فرودگاه هیترو لندن انجام داد. این فرایند به مسافران امکان می دهد بدون مراجعه به کیوسک check-in، فرایند چک کردن چمدان های خود را انجام دهند.
شرکت های هواپیمایی به دنبال تعلیق گسترده در اوایل سال جاری، خدمات خود را به آرامی از سر می گیرند. با این حال با بازگشت مسافران به آسمان، شرکت های هوایی سیاست های جدیدی را ارائه می دهند تا ریسک ابتلا به ویروس کرونا را در طول عملیات پرواز به حداقل برساند. یکی از راه حل هایی که اکنون در حال گسترش است، رواج استفاده از فناوری Touchlessدر فرودگاه هاست. ایرلاین ها وظیفه دارند در صورت بازگشت فعالیت پرواز، اطمینان حاصل کنند که خدمات آنها در حد امکان ایمن است. بنابراین، کاهش نقاط لمسی یک روش مهم برای مهار شیوع ویروس در هنگام مسافرت به شمار می رود.
امروز یونایتد ایرلاین برای اولین بار سیستم touchless check-in را در فرودگاه هیترو لندن انجام داد. این فرایند به مسافران امکان می دهد بدون مراجعه به کیوسک check-in، فرایند چک کردن چمدان های خود را انجام دهند. سفر بدون تماس حتی می تواند قبل از ورود مسافر به فرودگاه آغاز شود.
مسافران می توانند از برنامه یونایتد در تلفن همراه خود استفاده کرده یا از وب سایت Chicago outfit بازدید کرده و پرواز خود را چک کرده، چمدان های خود را اضافه کنند و هزینه های لازم را بپردازند. در ادامه با ورود به هیترو ، مسافران می توانند کارت پرواز را ازطریق تلفن همراه یا نسخه چاپی خود اسکن کنند و هر برچسب چمدانی که قبلا رزرو شده باشد، فوراً چاپ می شود. مسافران همچنین خودشان می توانند کارت پرواز را از طریق گیت اسکن کنند.
ابتکار عمل ایالات متحده در هیترو بخشی از موج جدید اقدام ها و خدمات در فرودگاه های سراسر جهان است. به عنوان مثال، ایر کانادا نیز اخیرا اعلام کرده که به همراه ارتقاء خدمات و مقررات inflight خود، فرآیندهای جدیدی را بدون تماس ارائه می دهد. شرکت حمل و نقل کانادا نیز در حال حاضر چک های بدون تماس چمدان را در تمام پروازهای داخلی در فرودگاه های تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری انجام داده است. اکنون این شرکت در حال گسترش این ویژگی در فرودگاه های بیشتر در سراسر کشور و برای پروازهای بین المللی است. این شرکت فرایند چک بدون تماس را با فرایندهای دیگری مانند صف های مجازی تکمیل کرده است.
علاوه بر این هواپیمایی مالزی نیز فرآیندهای بدون تماس را به عنوان بخشی از خدمات پرواز خود ترویج می دهد. با ادامه فعالیت ایرلاین های داخلی در مالزی، این شرکت از مشتریان خود می خواهد تا کار check-in را از طریق برنامه تلفن همراه یا وب سایت انجام دهند.
فناوری Touchless به زودی با سایر اقدام های مهم ایمنی ترکیب خوبی خواهد داشت. در حال حاضر استفاده از تب سنج در فرودگاه های سراسر جهان افزایش یافته با این حال، این فرایندها اغلب مستلزم تماس نزدیک انسان است. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی به دنبال استفاده از ردیاب های حرارتی هستند تا در بین جمعیت مسافرانی را که درجه حرارت بدنشان بالاتر از حد متوسط است را شناسایی کند. هیترو از ماه گذشته آزمایشات فناوری غربالگری حرارتی را در ترمینال ۲ آغاز کرده است.
استفاده از ربات ها برای شناسایی مبتلایان به کوید ۱۹
علاوه بر این، برخی مراکز برای بهبود شیوه های ایمنی در حال آزمایش ربات ها هستند. به عنوان مثال فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوبی قصد دارد رباتی را آزمایش کند که به مسافران یادآوری کند از ماسک استفاده کنند.
مسافرگیری بیومتریک
در نهایت مسافرگیری بیومتریک در کاهش نقاط لمسی در فرودگاه ها بسیار موثر است. چندین شرکت هواپیمایی قبل از شروع اپیدمی کرونا این روند را معرفی کرده بودند، بدون شک تغییرات به وجود آمده باعث تسریع در استفاده از بیومتریک در صنعت سفر خواهد شد.
با استفاده از این روش برای تایید هویت و بررسی گذرنامه و مجوزها می توان از اسکن تشخیص چهره استفاده کرد. این اقدام علاوه بر این که باعث کاهش تماس کارمندان فرودگاه ها با افراد می شود، سرعت check-in را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اکنون میانگین سرعت فرآیند تایید هنگام سوار شدن ۱.۵ ثانیه در هر پرواز است. مراکزی در آلمان، کانادا، چین، ژاپن، ایسلند، ایتالیا و اسپانیا اکنون آزمایشات بیومتریک را بررسی می کنند.
در نهایت می توان گفت بخش عمده ای از فناوری برای کاهش نقاط لمسی به لطف دستگاه ها و خدمات دیجیتالی در حال حاضر موجود است و برنامه های تلفن همراه می توانند نیاز به تماس را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. اکنون چندین خطوط هوایی این ویژگی ها را در کل خدمات خود نه فقط فرودگاه ، اعمال می کنند. فارغ از این هنوز پیشرفت ها در زمینه فناوری در صنعت حمل و نقل هوایی ادامه دارد و شرکت ها در تلاش هستند تا خطر ابتلا به کوید ۱۹ را برای مسافران و کارمندان به حداقل برسانند.