◄ آخرین داده های بازار صنعت هوایی در آفریقا و خاورمیانه
خلاصه ای از آخرین داده ها و موجود در تعدادی از متغیرهای اصلی اقتصادی ، بازار و صنعت هوایی در آفریقا و خاورمیانه.
خلاصه ای از آخرین داده های موجود در تعدادی از متغیرهای اصلی اقتصادی، بازار و صنعت هوایی در آفریقا و خاورمیانه.
اقتصاد
- شرایط کسبوکار برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹ در آفریقای جنوبی در میان محدودیتهای ضعیف ویروس کرونا بهبود یافت. شرایط عملیاتی در عربستانسعودی نیز مطلوبتر بود، اگرچه شرکتها در مورد بهبود اقتصادی محتاط باقی ماندند. در اماراتمتحدهعربی، بهبود اقتصادی ضعیف، PMI را به قلمرو "ادغام" سوق داد.
- ارزش تجاری با شاخص دلار آمریکا ۰.۷ % در ماه کاهش یافت. از ارزهای مهم منطقهای، ZAR در برابر دلار آمریکا ۲.۶ % به دست آورد. حرکات دیگر FX خاموش شده بود.
- قیمت نفت خام برنت در اکتبر بیشتر کاهش یافت زیرا محدودیتهای تجدید شده بر تقاضای جهانی سنگینی میکرد. قیمت سوخت جت در مقایسه با سپتامبر به طور متوسط افزایش یافت اما در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشت.
بازار
- در ماه سپتامبر، درآمد حاصل از مسافر بر کیلومتر (RPKs)در سطح صنعت، ۷۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت، که بهبود اندکی در ماه آگوست را از 75.3 درصد را نشان میدهد.
- خطوط هوایی مستقر در آفریقا ۸5.6 درصد کاهش در تقاضای مسافر در ماه سپتامبر را گزارش کردند. افزایش ۱ برابری در جمع در ماه آگوست وجود دارد.
- شرکت های هواپیمایی خاورمیانه برای یک ماه دیگر، بیشترین میزان افت سالانه RPK را در میان تمامی مناطق اعلام کردند. آنها ۸۸.۹ % حجم مسافران کمتری در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۹ داشتند.
صنعت
- بهبود در سفرهای بینالمللی منطقه از زمان آغاز بحران کند بودهاست. مسیرهای اروپا و آمریکای شمالی تا کنون پرنفوذترین مسیر بودهاند (به ترتیب ۸۳ % و ۸۶ %).
- بهبود بازیابی در محمولههای هوایی در ماه سپتامبر تسریع شد. تن کیلومتر محموله در سطح صنعت (CTK) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.0 درصد کاهش یافت ، در حالی که در آگوست 12.1 درصد کاهش داشت. CTK ها ماه به ماه با 3.7٪ سریعترین رشد را از ماه مه نشان می دهند.
- شرکت های باری آفریقایی در این ماه با 8.2 درصد در حجم جابجایی محموله های هوایی، رشد چشمگیری داشته اند - دومین نتیجه بهترین در میان مناطق بعد از آمریکای شمالی. گفته شد، عملکرد خوب آفریقا عمدتا توسط خطوط تجاری آفریقا آسیا (سالیانه 21.6٪) بوده است. سایر بازارهای مهم منطقه (از اروپا و خاورمیانه) در اعماق قلمرو اسقوط باقی مانده اند.
- CTK هایی که توسط شرکت های هواپیمایی خاورمیانه رشد داشته اند، 2.6٪ به نسبت سال گذشته کاهش یافته است. این منطقه در اوج بحران یکی از شدیدترین آسیب ها را دید. با این حال ، از آن زمان بهبودی شدیدی به شکل V را نشان داده است .
- شرکت های هواپیمایی در سپتامبر در میان موارد افزایش یافته ویروس کرونا ، بازگشت ظرفیت را کند کردند. در نتیجه ، ضریب بار جهانی مسافر اندکی بهبود یافت و به بالاترین سطح از ماه فوریه رسید (اما در مقایسه با سال گذشته 21.8 درصد کاهش داشت). خطوط هوایی آفریقایی و ME به ترتیب 37.8٪ و 36.5٪ PLF گزارش کردند.
- ضریب بار کالا در کل صنعت ، در میان بحران ظرفیت مداوم ، به 56.9٪ برای ماه سپتامبر رسیده است. در سطح منطقه ای ، شرکت های هواپیمایی آفریقایی CLF را 17 درصد ppts افزایش دادند در حالی که شرکت های هواپیمایی ME، 12.5ppts افزایش CLF را نسبت به یک سال قبل ثبت کردند.
- نمونه اولیه نتایج مالی Q3 2020 نشان داد که شرکت های هواپیمایی در تمام مناطق به دلیل بهبود متوسط تقاضای سفر در سه ماهه تابستان ، که به لحاظ فصلی قوی ترین دوره در زمان های عادی است ، یک ماه دیگر حاشیه منفی EBIT را نشان می دهند.
- توجه داشته باشید که داده های عملکرد مسافران به دلیل فروش تعداد کمی بلیط در میان بحران همه گیری ، باید با احتیاط تفسیر شوند.
- آخرین اطلاعات سقوط در تحویل هواپیماهای جت برای هواپیماهای آفریقایی و خاورمیانه در سال 2020 در برابر 2019 نشان می دهد.
Regional Briefing - Africa & Middle East - Novambre 2020