بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ چرا نباید در صنعت هوایی انتظار معجزه داشت؟

تین نیوز | به دنبال انتشار گزارشی در خصوص وضعیت یکی از بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای تهران - طبس، که به نقل از روزنامه همشهری در تین نیوز بازنشر شد، تعدادی از کاربران تین نیوز نظرات خود را در این زمینه ارایه کردند که این نظرات در زیر آمده است:


1- قوه قضاییه کجاست که به این همه کم کاریها در سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی کند. مدیران همگی با پارتی بازی و .... انتخاب می شوند. کارشناسان به علت عدم انتخاب صحیح و شایسته سالاری دلسرد هستند. کم کاری و عدم نظارت صحیح در این سازمان سر به فلک زده است. باید منتظر حوادث بدتر از این هم بود. 

2- تا وقتی مدیران و كارشناسان غیر مرتبط در این صنعت فعالیت می كنند انتظار سانحه بدتر از این هم دور از انتظار نیست. سازمان هواپیمایی كشور به لطف مدیریت عالی و بیش از انتظار كه در سطح مقرات و قوانین اروپایی را در سطح صنعت هواپیمایی اجرا می كند و از پرداخت حقوق و مزایای پرسنل عاجز شده و در حالی كه حقوق پرداختی پرسنل فقط 700 دلار تا 1000 دلار است حتی كمتر از افغانستان و انتظار معجزه هم در صنعت هوایی دارند. 

3- متاسفانه در مملکتی زندگی می کنیم که یک سری جوان را که یک کلیپ موسیقی می سازند، در طرح ضربتی، یک شبه دستگیر می کنند، با نشریه ها و مطبوعات، ضربتی و فوری برخوردهای آنچنانی می شود، اما در حوادثی مثل ایران 140، نه تنها اقدام عاجلی که همانا رسیدگی به خاطیان و دلجویی از بازماندگان است، صورت نمی‌گیرد بلکه آنقدر امروز و فردا می‌کنند و بهانه تراشی و "کی بود کی بود من نبودم" راه می اندازند، که موضوع در سایه برود و برود آنجا که سایر حوادث تلخی از این دست رفت؛ زیر بار فراموشی...و تنها داغ بازماندگان است که هنوز تازه است... 

4-  در هواپیمائی داشتن فلان مدرك موضوع نیست عملكرد و سواد و تجربیات و داشتن مقالات علمی و تسلط به داكیومنت ها و انكس ها وقوانین و مقررات ایكائو و EASA و یاتا و.... مهم است. در هواپیمائی كشوری لازم نیست پیچ و مهره هواپیما را سفت و شل كنید. تسلط به قوانین و مقررات و تسلط به روش‌های ممیزی و ارتباطات بین المللی مهم و مفید و موثر است همین نفرات بودند كه دو بازرسی بین المللی را با موفقیت طی كرده اند. در پارت 145 و M و هزاران موضوع مرتبط هوانوردی تسلط به قوانین و مقررات كارساز است اگر دكترای ایرو دینامیك هم بیاید باید تجربه كاری داشته باشد تا C of A صادر كند. به طور مثال یك خلبان ممكن است مدرك پزشكی هم داشته باشد و یك مراقبت پروازی ممكن است در كنار كار خود كارشناسی دیگری هم داشته باشد لیكن داشتن ریتینگ فعالیت در زمینه كاری مهم است و همین امر در سازمان هواپیمائی كشوری در بخش های استاندارد پرواز و هوانوردی مهم است. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.