بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
یک مقام مسئول در گفتگو با تین نیوز خبرداد:

◄ جزئیات ورود نخستین ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام

◄ جزئیات ورود نخستین ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام

تین نیوز | مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه های سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای ایرباس 380 با توجه به ابعادشان نه تنها در فرودگاه امام بلکه در بسیاری از فرودگاه های جهان با محدودیت پرواز می کنند.

مرتضی دهقان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی که قصد پرواز در فرودگاه جدید دارند، ابتدا متخصصان خود را به منظور بررسی وضعیت فرودگاه مورد نظر اعزام خواهند کرد، گفت: در همه کشورها مشخصات فرودگاه ها و وضعیت زیرساخت های هوانوردی در کتابی تحت عنوان نشریات اطلاعات هوانوردی منتشر می شود که مشخصات فرودگاه امام هم در آنجا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در زمانی که عهده دار مسئولیت فرودگاه امام بودم با توجه به پروازهای عبوری کشور که بعضا در میان آنها هواپیمای ایرباس 380 هم وجود داشت، و به خاطر اینکه امکان فرود اضطراری این هواپیماها وجود داشته باشد، بررسی های اولیه برای فرود این هواپیماها آغاز شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه های سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه متخصصان شرکت امارات‌ایر پس از بررسی وضعیت فرودگاه امام، اعلام کردند که شرایط برای نشست و برخاست این هواپیما فراهم است، گفت: در درون کشور هم پس از تدوین دستورالعمل های لازم و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها، شرایط برای ورود ایرباس 380 فراهم شد.

مدیرکل سابق فرودگاه امام با تاکید بر اینکه ایرباس 380 به دلیل شرایط خاص فنی و ابعاد، به تجهیزات خاصی برای نشست و برخاست در فرودگاه ها نیاز دارد، یادآور شد: مسلما این نوع هواپیماها با توجه به ابعادشان نه تنها در فرودگاه امام بلکه در بسیاری از فرودگاه های جهان با محدودیت پرواز می کنند.

هواپیمای ایرباس 380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است که توانایی جابجایی بیش از 500 مسافر را دارد و در دو طبقه ساخته شده است.

این هواپیما در سال 2002 وارد مرحله تولید شد و تولید اولین نمونه تجاری هواپیمای ایرباس A380 از ماه مه سال 2004 انجام شد و برای نخستین بار در آوریل 2005  به پرواز در آمد.

ایرباس A380 که لقب غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می‌کشد، برای نشست و برخاست به فرودگاه‌های مجهز به باند پروازی با طول بسیار بالا، جت‌وی‌های(JetWay) مخصوص برای تخلیه مسافران طبقه دوم و امکانات اضطراری ویژه نیاز دارد.

هواپیمای مذکور که مربوط به شرکت هواپیمایی امارات است تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت بخش‌های فرودگاهی باعث شده تا هواپیمایی امارات با غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا یعنی ایرباس 380 عازم ایران شود زیرا فرودگاه بین المللی امام می‌تواند این هواپیما را پذیرش کرده و به مسافران و خدمه پرواز آن سرویس دهد.

گفتنی است نخستین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس 380 امروز 8 مهرماه مطابق با 30 سپتامبر 2014 ساعت 16 در فرودگاه امام خمینی بر زمین می‌ نشیند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کامیاب

    تا زمانی که ما در دماوند غول را پی جو می شویم باید امارات از آسمان غولش را برما ظاهرکند و ما هم از اینکه توان پذیرش چنین غولی را داریم تا انبوه مسافران مارا در خود جای دهد به خودمفتخر باشیم

  • کارشناس هوانوردی

    با سلام جای تعجب است که چرا صنعت هوانوردی برای فرود یک هواپیمای A۳۸۰ در فرودگاه امام این همه نمایش و تبلیغ و سر و صدا راه انداخته است؟!! چرا باید مردم و کارشناسان صنعت تا این اندازه تحقیر شوند که روزشمار تماشای فرود هواپیمایی باشند که هواپیمایی امارات بیش از ۵۰ فروند از آن را در خطوط هوایی خود به کار گرفته و ساخت معادل ۲ برا بر این تعداد را نیز به کارخانه ایرباس سفارش نموده است؟!! چرا مثل عقب مانده ها با ما رفتار می کنید؟ مگر مسئولان صنعت و دست اندرکاران فرودگاهی کاری خاص برای امکان فرود این هواپیما در فرودگاه امام انجام داده اند که امروز اینهمه به خود می بالند؟ فرودگاهی با شرایط تخصصی خود وجود داشته و این ابتکاری از سوی شرکتهای ایرباس و IATA بوده که از این شرایط و وضعیت مشابه نه تنها در فرودگاه امام بلکه در سراسر دنیا برای خود فرصت تجاری بسازند. منصفانه این است که باید به آنها و هوشمندی شرکت هواپیمایی امارات دست مریزاد گفت که اینگونه فرصتهای تجاری صنعت را ارزیابی نموده و به نفع خود بهره برداری می کنند که نتایج آن را در ماههای آینده در فرودگاه امام بیشتر می توان مشاهده نمود. لازم است آقایان سیاستگذار و مسئول در این حوزه به جای عوامفریبی، اندیشه نموده تا برای نجات صنعت هوانوردی از این فلاکت طرحی نو دراندازند! یا علی

  • ناظر

    اقای مدیر کل میدونی نشستن هواپیمای غول پیکر در باند ۴۵ متری یعنی چه یعنی اگر حین نشستن خدای نکرده سانحه ای رخ بده باید استعفا بدی چون خلافه و غیر استاندارد میگی نه برو ایکائو رو خوب بخون

  • شاهرخ ظهرابزاده

    جناب " ناظر " باند فروگاه امام، علاوه بر ۴۵ متر عرض، ۷.۵ متر شانه آسفالت در هر طرف دارد که در مجموع عرض باند رو به ۶۰ متر می رساند و این برای عملیات نشست و برخاست ۳۸۰ کافی است. وجود این شانه در AIP ایران ذکر شده و نیز می توانید برای اطلاع از الزامات هندسی باند برای ارباس ۳۸۰ به اینجا مراجعه کنید: http: / / www. airbus. com / fileadmin / media _ gallery / files / tech _ data / AC / Airbus - AC - A۳۸۰-۲۰۱۳۱۲۰۱. pdf ضمن اینکه اگر مشکلی وجود می داشت، مالک هواپیما که هواپیمایی امارات است اقدام به نشست و برخاست نمی کرد. خوب نیست اینقدر نسبت به هرچیری توهم توطئه داشته باشیم

  • رهگذر

    این ظهرابزاده دوباره اومد من نمی دونم این از مدیرها چقدر می گیره این همه ازشون دفاع می کنه بابا تو همش می خوای بگی بلدی؟؟؟؟؟ قبول تو بلدی

  • کنترلر

    واقعا افراد لایق یک مملکت چه کارها که نمیکنند یک روزی به این عربها.. میگفتند ولی حالا ما ازاینکه هواپیماشون رودیدیم ازخودبیخودشدیم.

  • محمدرضا

    افرین باید جشن بگیریم.این لحظه باید تو تقویم ثبت بشه.یادش به خیر هواپیمای اوکراینی