بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

آنتونف ۱۴۰ تا پیش از سقوط، ایران ۱۴۰ بود

|

تین نیوز | آنتونف 140 تا پیش از سقوط، ایران 140 بود اما بعد از سقوط نام آن به آنتونف 140 تغییر دادند معتقدم نباید در حوزه فنی وعملیاتی افراد سیاسی را وارد آن حوزه کنیم.
 
نائب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی با بیان اینکه سیاسی کردن فضای فنی و علمی یک صنعت پیامدهای منفی دارد گفت: آنتونف 140 تا پیش از سقوط، ایران 140 بود اما بعد از سقوط نام آن به آنتونف 140 تغییر دادند معتقدم نباید در حوزه فنی وعملیاتی افراد سیاسی را وارد آن حوزه کنیم.
 
مسعود قاسمی با اشاره به تاریخ آغاز به کار پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی فضایی ایران، گفت: این نمایشگاه امسال از 29 مهر تا 2 آبان ماه سال جاری در سالن ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد برگزار می شود و بیش از 130 غرفه از مراکز، شرکتها و سازمانهای فعال در عرصه هوا فضا به خصوص شرکتهای عضو اتحادیه و همچنین شرکتهای فعالی از کشورهای آلمان،‌فرانسه،‌چین و همچنین اتحادیه اروپا به نمایندگی کشورهای اروپایی دراین نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
وی با تاکید به نقش خدمات هوانوردی عمومی در صنعت هوانوردی کشور، گفت: ترکیه چندین برابر ناوگان نظامی و مسافری خود ناوگان هوانوردی عمومی دارد وبه قول خودش صنعت هوانوردی را از ارائه خدمات هوانوردی عمومی شروع کرده است.
 
دبیر پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه قوانین دست و پاگیری برای راه اندازی خدمات هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشور وجود دارد، گفت: از افتتاح اولین فرودگاه خدمات هوانوردی عمومی چندین سال می گذرد در آن زمان تعداد هواپیماهای مورد نیاز برای خدمات هوانوردی عمومی 100 فروند بود اما از آن زمان تا کنون 20 فروند هم به این ناوگان اضافه نشد چرا که قوانین بسیار پیچیده ای برای این حوزه تعریف کرده اند.
 
قاسمی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند از ظرفیتهای فرودگاههای کشور برای ارائه خدمات هوانوردی عمومی بیشترین و بهترین استفاده را کند، گفت: در حال حاضر در فرودگاه گلبهار مشهد، فرودگاه رامسر، فرودگاه نوشهر،‌فرودگاه نمک آبرود ظرفیتی را برای ارائه خدمات هوانوردی ایجاد کرده ایم و همچنین در حال حاضر در فرودگاه ارومیه،‌شیراز،‌کرمان و یزد هم برای ایجاد ظرفیت اقداماتی را انجام داده ایم.
 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیتهای فرودگاه پرترافیک، گفت: ورود به فرودگاههایی با ترافیک بالا مانند هاشمی نژاد مشهد،‌مهرآباد وفرودگاه حضرت امام نه اقتصادی است و نه از لحاظ ایمنی اقدام درستی است بنابراین برای ورود به این فرودگاهها برنامه ای نداریم.
 
نائب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فضای امنیتی در صنعت هوانوردی باید حذف شود نیز اظهارداشت: کمیته فضای کشور با مشارکت ارگانهای انتظامی،‌نظامی، شرکت فرودگاهها، سازمان هواپیمایی و سازمان هوا و فضای ایران تشکیل شده است. معتقدم با توجه به اینکه نباید ایمنی را مختل کرد اما فضای امنیتی در کشور باید حذف شود چرا که وجود چنین جوی بخش فنی و عملیاتی کار را دچار مشکل می کند.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.