گران ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟
پس از کشمکش های بسیار، تغییر بلیت هواپیما که در ماه های گذشته درخواست ایرلاین ها بود و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری را هم داشت، به تایید ستاد تنظیم بازار رسید تا با گذشت یک سال و نیم از ثبات رسمی قیمت بلیت، بالاخره مجوز افزایش ۲۹ درصدی به شرکت های هواپیمایی داده شود.
بیشترین نرخ مصوب بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی مربوط به مسیر کیش - ساری معادل دو میلیون و ۱۷۳ هزار تومان است؛ با وجود این در سایت شرکت های هواپیمایی، همچنان قیمت های خارج از نرخ مصوب دیده می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پس از کشمکش های بسیار، تغییر بلیت هواپیما که در ماه های گذشته درخواست ایرلاین ها بود و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری را هم داشت، به تایید ستاد تنظیم بازار رسید تا با گذشت یک سال و نیم از ثبات رسمی قیمت بلیت، بالاخره مجوز افزایش ۲۹ درصدی به شرکت های هواپیمایی داده شود.
طبق جدولی که با گذشت یک هفته از اعلام غیررسمی بلیت هواپیما، در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته، بیشترین قیمت بلیت مربوط به مسیر کیش - ساری و دو میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان است. با وجود این، فارغ از بلیت هایی که به صورت چارتری به فروش می رسد، همچنان بلیت های سیستمی و با قیمت هایی خارج از آنچه در جدول مصوب شده سازمان هواپیمایی منتشر شده، در وب سایت های رسمی ایرلاین ها دیده می شود.
برای مثال در مسیر بندرعباس - ساری، نرخ رسمی مصوب یک میلیون و ۹۰۲ هزار تومان است، اما بلیت این مسیر تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.
در مسیر تهران - اهواز، سقف قیمت مصوب، یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان است، اما در سایت ایرلاین ها، این عدد رعایت نشده و بلیت تا قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم به فروش می رسد.
همچنین در مسیر تهران - مشهد سقف قیمت بلیت یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده، اما برخی شرکت ها بلیت را با نرخ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می فروشند.
مثال دیگری از رعایت نشدن نرخ بلیت مربوط به مسیر تهران - بندرعباس است؛ در حالی که حداکثر نرخ مصوب این مسیر، یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان است، در برخی ایرلاین ها، این سقف رعایت نشده و تا دو میلیون و ۱۰۷ هزار تومان هم می توان برای این مسیر پروازی بلیت پیدا کرد.
البته سازمان هواپیمایی کشوری، هفته گذشته مهلتی دو هفته ای به ایرلاین ها داده که پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس را حذف کنند. با وجود این، رعایت نشدن سقف قیمت بلیت در حال حاضر خارج از مسیرهای تهران به این مقصدها و پروازهای چارتری هم دیده می شود. با توجه به ناراضی بودن شرکت های هواپیمایی از افزایش ۲۹ درصدی، باید دید سازمان هواپیمایی برای کنترل قیمت ها با ایرلاین ها به چه تعاملی خواهند رسید.