بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

آغاز مرحله مونتاژ دومین هواپیمای سیمرغ +تصاویر

معاون وزیر دفاع گفت: مرحله مونتاژ دومین هواپیمای سیمرغ آغاز شد و این به معنای راه اندازی خط تولید این هواپیماست.

آغاز مرحله مونتاژ دومین هواپیمای سیمرغ +تصاویر
تین نیوز

معاون وزیر دفاع گفت: مرحله مونتاژ دومین هواپیمای سیمرغ آغاز شد و این به معنای راه اندازی خط تولید این هواپیماست.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، امیر سرتیپ خواجه فرد افزود: این هواپیمای ترابری سبک سال ۱۴۰۱ رونمایی و ۱۴۰۲ نخستین پروازش را انجام داد و حالا این روز ها گواهینامه های سازمان هواپیمایی کشوری آن در حال صدورست.

هواپیمای سیمرغ

وی گفت: این پرنده، هواپیمایی با ویژگی های توان حمل شش تن بار یا پنجاه سرنشین نظامی برای عملیات امداد و نجات، پرتاب چتر باز یا جابجایی مجروح تا فاصله دو هزار و پانصد کیلومتر با سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت و مداومت پروازی سه و ساعت و نیمه است.

هواپیمای سیمرغ

خواجه فرد افزود: برای ساخت این هواپیمای ۲۵ میلیون دلاری یک میلیون ساعت نفر در ده سال گذشته تلاش شده است.

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ - حمل خودرو با هواپیما

هواپیمای سیمرغ - حمل بار با هواپیما

 

سایز ویدئو: 12.36M | مدت زمان: 00:01:50 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اگر چالش های ساخت این هواپیما برطرف شود خصوصا در بحث موتور و اویونیک و به خط تولید تکمیل برسیم آنوقت کشور به همین مدل ، حداقل نیاز ۱۵۰ فروندی خواهد داشت این هواپیما با همین تناژ و کاربری و البته به شرط تقویت بیشتر موتور و ارتقای اویونیک می تواند :
    نقش امدادی ویژه خصوصا در بحران ها داشته باشد
    نقش تانکر آب را داشته باشد و به خدمت آتش نشانی دربیاد
    نقش حمل بار و صادرات را گردن بگیرد و باز مناسب سازی ها بشه برای اینکه یخچال داشته باشد سبزی و میوه ما را به بازارهای پرفروشی مثل روسیه ببرد یا کاربری حمل گل داشته باشد و در خدمت امثال محلات باشد .
    و در بخش نظامی هم ده ها کاربری در نیروهای نظامی خواهد داشت می تواند نقش هواپیمای ترابری نظامی باشد یا حمل چتربازها را به عهده بگیرد می تواند نسخه فرماندهی میدان باشد می تواند نسخه آواکس باشد و آسمان را در سلطه بگیرد می تواند نسخه مجهز به رادارهای الکترونیک باشد و فرودگاه ها ، سامانه های پدافندی و ... را در ۴۰۰ کیلومتری زیر پایش لحظه ایی بگیرد می تواند نسخه خاص شکار زیردریایی باشد و در خدمت نیروی دریایی باشد یعنی زیردریایی را شناسایی کند و بعد اژدر را رها سازی کند می تواند نسخه حتی گان شیپ و مسلح باشد به انواع موشک های هوا به هوا ، هوا به سطح ، موشک هایی گلاید کننده با برد ۲۰۰۰ کیلومتر ، چندین مسلسل سنگین اتومات گاتلینگ و ...
    درواقع خط تولیدش به شکل کامل راه بیفته و چالش ها برطرف بشه نه تنها می تواند بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و نظامی مملکت را حل کند که مستقیم و غیرمستقیم می تواند جمعیت میلیونی را شاغل کند خیلی از فرودگاه های مرده را هم زنده خواهد کرد اگر به نقطه مطلوب برسیم آنوقت ساخت نسخه های بزرگ تر دیگر آنقدر سخت نخواهد بود .