بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بوئینگ طرح جامع ایمنی ارائه می دهد

بوئینگ در تلاش است تا با ارائه یک نقشه راه ایمنی، نگرانی های مقامات ناظر را درباره محصولات خود برطرف کند.

بوئینگ طرح جامع ایمنی ارائه می دهد
تین نیوز

بوئینگ در تلاش است تا با ارائه یک نقشه راه ایمنی، نگرانی های مقامات ناظر را درباره محصولات خود برطرف کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، بر اساس گفته های مایک ویتاکر، مدیر سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا، این شرکت در این طرح متعهد شده است تا در چندین حوزه از جمله افزایش آموزش و ارتباطات کارکنان، تقویت سیستم گزارش دهی ناشناس برای امکان گزارش مشکلات بدون ترس از تلافی و همچنین تشدید نظارت بر عملکرد تأمین کنندگان اقدامات اساسی انجام دهد.

این اقدامات در مجموع به بهبود جدی سطح ایمنی در بوئینگ خواهد انجامید و اعتماد مقامات ناظر را افزایش خواهد داد.

به این ترتیب، با همکاری نزدیک با مقامات ناظر، اطمینان حاصل می شود که محصولات بوئینگ از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار هستند.

این پروتکل ها شامل استخدام بازرسان بیشتر و معیارهای عملکردی جدید است که تحت برنامه ای مورد تقاضای مقامات ناظر قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش ها، در پی یک حادثه نزدیک به فاجعه در پرواز آلاسکا ایرلاینز در ماه ژانویه 2024، شرکت بوئینگ به عنوان یکی از غول های صنعت هوانوردی جهان، یک “نقشه راه جامع” در زمینه ایمنی را به مقامات ارائه داده است.

همچنین این اقدام به عنوان بخشی از تلاش های بوئینگ برای بهبود فرآیندهای ایمنی در پی سقوط مرگبار هواپیماهای 737 مکس این شرکت در سال های 2018 و 2019 نیز صورت گرفته است.

مدیر سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا، مایک ویتاکر، در کنفرانس خبری پس از یک جلسه سه ساعته در واشنگتن که مدیرعامل بوئینگ، دیو کالهون، نیز در آن حضور داشت، گفت: «کار تمام شده است. بوئینگ برنامه خود را ارائه داده است و حال باید آن را اجرا کند.»

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا(FAA)، به دلیل مشکلات ایمنی، محدودیت هایی را بر تولید هواپیمای مکس بوئینگ وضع کرده است.

در همین رابطه، ویتاکر افزود که هیچ محدودیت زمانی برای برداشته شدن این محدودیت ها وجود ندارد، اما انتظار نمی رود که در «چند ماه آینده» تغییری در این زمینه ایجاد شود.۰

خبرسازی های متعدد بوئینگ

پس از بروز مشکلات در تولید و همچنین اظهارات افشاگرانه کارکنان، شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکایی بوئینگ، تحت بررسی و نظارت شدید قرار گرفته است. این موضوعات باعث شده تا بوئینگ به دلایل ناخواسته، همواره خبرساز باشد.

در تاریخ 5 ژانویه، یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 متعلق به شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز، به دلیل جدا شدن یکی از پنل های بدنه هواپیما در حین پرواز، بصورت اضطراری به زمین نشست.

هواپیمای مذکور در ماه اکتبر 2023پیش از این حادثه، توسط بوئینگ به این شرکت تحویل داده شده بود.

پس از این واقعه، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا به طور موقت 171 فروند هواپیمای مکس بوئینگ با همان پیکربندی را از پرواز منع کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که بوئینگ در طول سال 2023 با چالش های فراوانی در حفظ و افزایش تولید مدل مکس و همچنین محصول پرفروش دیگر خود، بوئینگ 787 دریملاینر، مواجه بود.

در اواخر ماه فوریه، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا به بوئینگ مهلت 90 روزه ای داد تا یک برنامه جامع برای رفع مشکلات ریشه ای کنترل کیفیت خود ارائه دهد و استانداردهای ایمنی غیرقابل مذاکره این سازمان را فراهم کند.
طبق این برنامه، به گفته ویتاکر، بوئینگ متعهد شده است که آموزش کارکنان و ارتباطات را افزایش دهد، سیستم گزارش دهی ناشناس را تقویت کند تا کارگران بتوانند بدون هراس از تلافی، مشکلات را گزارش کنند، و نظارت بر تأمین کنندگان را افزایش دهد.

از سوی دیگر، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا همچنان به صدور گواهینامه برای هر هواپیمای مکس قبل از تحویل آن ادامه خواهد داد. به گفته ویتاکر، این فرآیند از ژانویه تقویت شده و به جای رسیدگی به سیستم پروازها، بازرسی مستقیم هواپیماها توسط این سازمان انجام می شود.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) قرار است پیشرفت بوئینگ را با استفاده از شش شاخص عملکردی کلیدی (KPI) پایش کند.

این شاخص ها در نهایت به FAA کمک خواهد کرد تا مشخص کند آیا عملکرد بوئینگ به حدی بهبود یافته است که اجازه دهد تولید هواپیماهای مکس را از محدوده فعلی 38 فروند در ماه افزایش دهد یا خیر.

بعد از سقوط مرگبار هواپیماهای مکس در سال های 2018 و 2019، یک حادثه دیگر در شرکت هواپیمایی آلاسکا رخ داد. این سوانح باعث شد بررسی دقیقی درباره فرهنگ ایمنی بوئینگ انجام شود. نتایج این بررسی نشان داد که بین مدیران ارشد شرکت و سایر کارکنان، شکافی وجود دارد.

همچنین مشخص شد که کارکنان نگران هستند اگر نگرانی های ایمنی خود را بیان کنند، ممکن است با تلافی جویی و انتقام گیری مواجه شوند.

پس از سقوط دو فروند هواپیمای مکس در سال های 2018 و 2019 که منجر به مرگ 346 نفر شد، در ژانویه 2021 بوئینگ با وزارت دادگستری آمریکا بر سر اتهامات جنایی به توافق رسید. طبق این توافق، بوئینگ موافقت کرد که 2.5 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

همچنین این شرکت به مدت سه سال تحت نظارت قرار گرفت و در صورت انجام تعهدات خود، اتهامات علیه آن برطرف خواهد شد. اما در 14 مه 2024، وزارت دادگستری آمریکا تشخیص داد که بوئینگ به تعهدات خود در چهارچوب این توافق عمل نکرده است. این موضوع زمینه را برای احتمال پیگرد قضایی دوباره فراهم کرده است.

مقامات آمریکایی به بوئینگ مهلت دادند تا 13 ژوئن 2024 نظرات خود را ارائه کند.

بوئینگ در جست وجوی مدیرعامل جدید

دولت آمریکا سپس بر اساس این نظرات تصمیم خواهد گرفت که آیا شرکت بوئینگ را تحت پیگرد قضایی قرار دهد یا خیر.

همچنین بوئینگ در حال جست وجو برای انتخاب مدیرعامل جدید است. در ماه مارس اعلام شد که کالهون در پایان سال 2024 از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد. این تغییر رهبری همچنین باعث تعویض مدیر تولید هواپیماهای تجاری و رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.