بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ بیانیه فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی در حمایت از دکتر خلبان محمد باقر قالیباف

جمعی از نخبگان و فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی با صدور بیانیه ای حمایت خود را از «دکتر خلبان محمد باقر قالیباف» کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کردند.

تین نیوز

جمعی از نخبگان و فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی با صدور بیانیه ای حمایت خود را از «دکتر خلبان محمد باقر قالیباف» کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز، در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

توسعه یافتگی صنعت حمل و نقل در هر کشور نمایانگر وضعیت اقتصادی و میزان پیشرفت آن کشور است. صنایع حمل و نقل هوایی کشور عزیزمان ایران، طی سال‌های اخیر با چالش‌های داخلی و خارجی بسیاری مواجه بوده و این مهم موجب عدم توسعه یافتگی صنعت متناسب با نیازها، ظرفیت ها و فرصت های پیش روی آن شده است. با این وجود، سهم ۹ درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور نشان دهنده اثرگذاری قابل‌توجه این صنعت بروی اقتصاد کشور میباشد.

در کنار موانع ناشی از تحریم های غیرقانونی، چالش های داخلی همچون مدیریت ناکارآمد در شرکت های هواپیمایی دولتی، نبود مشوق های لازم برای جذب سرمایه، درآمدزایی ناکافی شرکت های هواپیمایی متناسب با تورم و هزینه ها و کم توجهی به تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب، منجر به کمبود و فرسودگی ناوگان هوایی کشور و عدم تناسب در عرضه و تقاضا و مشکل در تهیه بلیت پرواز گردیده است.

نخبگان و فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی راه حل برون رفت از وضعیت کنونی را در شفافسازی وظایف حاکمیت و کاهش تصدیگری در صنعت، واگذاری مدیریت برخی فرودگاه ها به مقامات محلی مانند استانداری ها و یا شهرداری ها، حل چالش خصوصی‌ سازی و قانون‌گذاری، آزادسازی تدریجی نرخ بلیت پروازهای داخلی همراه با پیش بینی مقررات لازم، برقراری تدریجی و با برنامه سیاست آسمان باز در مسیرهای خارجی و اعطای حق آزادی پنجم برای تمرکز پروازهای ترانزیتی عبوری، تقویت شورای عالی هواپیمایی کشوری از طریق تشکیل کمیته های تخصصی، تقویت نهادهای مردمی مانند انجمن های صنفی و تخصصی، تدوین طرح نظام هوانوردی کشوری به منظور همکاری با نهاد حاکمیتی همانند نظام مهندسی، ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه در زمینه تامین ناوگان هوایی، تقویت کمیته فضای کشور و کاهش موانع مرتبط با مسیرهای هوایی در فضای هوایی کشور و بهبود شبکه حمل و نقل هوایی داخلی متناسب با تقاضاهای بین المللی و بهره گیری از ناوگان هوایی کوتاه برد با ظرفیت حدود ۵۰ تا 100 صندلی در کنار ناوگان برد بلند اعلام داشتند.

نخبگان و فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی با عنایت به شرایط نابسامان صنعت حمل و نقل هوایی و نیاز به مدیریت توانمند و جهادی برای نقش آفرینی و سیاستگذاری موثر در جهت رفع موانع موجود و ارتقاء صنعت هوایی ایران عزیز، ضمن احترام به دیگر نامزدهای محترم، جناب آقای دکتر خلبان محمد باقر قالیباف را مدیری توانا، دارای انگیزه و روحیه جهادی برای قرار گرفتن در رأس مدیریت اجرایی کشور میدانند. 

تجربه مدیریتی و اجرایی موفق ایشان در دوره تصدی مسئولیت های اجرایی اخیر، نظیر شهرداری تهران و ریاست مجلس شورای اسلامی بیانگر قابلیت اعتماد به وعده های ایشان بوده و نشان میدهد که با نگاه دقیق به مسائل فنی و مدیریتی و آگاهی از چالش‌ها و فرصت‌های موجود، برنامه‌ های جامع و کاربردی برای ارتقای کیفیت و کارآمدی این صنعت خواهند داشت. 

ما فعالان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی، ضمن دعوت از ملت بزرگ و قهرمان ایران برای مشارکت در انتخابات پیش رو، بر این باوریم که انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور منتخب، گامی موثر در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی، افزایش ایمنی پروازها، و تقویت جایگاه کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی خواهد داشت. 

با آرزوی سربلندی ایران عزیز» 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصر

    هرکس می‌خواهد بدبخت شود به قالیباف و ارکانی رای دهد

  • دادخواه

    نخبگان!؟ گویا هر کس کارمند دولت است خود را نخبه می داند!! نخبگان واقعی حمل و نقل هوائی ایران هرگز فردی مانند محمد باقر قالیباف را تائید نمی کنند. لطفا نظر سنجی کنید تا بدانید در دوره شهرداری ، چگونه شبکه معابر و سامانه ترافیک تهران عملا نابود و نا کارآمدتر شد.آقای قالیباف شاید برای سفارت مطلوب باشد ، ولی ریاست قوه مجریه در ظرفیت سواد و توانمندی ایشان نیست.

  • ناشناس

    احتمالا"این آقا رانندگی هم بلد است بهتر است به عنوانش اضافه کنید.دکتر خلبان راننده خودرو وراکب موتور سیکلت ودوچرخه محمد باقر قالیباف.

  • ناشناس

    سلام
    اقای قالی باف اگه میخای یکم بین مردم دوباره ابرو کسب کنی به نفع جلیلی برو کنار
    اکثر مردم جلیلی رو میخان
    قالی باف خیلی خرج تبلیغات کرده
    جلیلی تو دل مردمه