بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

شبیه ساز بوئینگ B737-800 برای اولین بار در کشور به بهره برداری رسید

​رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم رو نمایی از شبیه ساز FNPT II MCC / FTD LEVEL 2 هواپیمای 800-737 که توسط مرکز آموزش توسعه دانش آسمان تهران به بهره داری رسید، گفت: رمز تاب آوری و توسعه صنعت هوانوردی وجود نیروی انسانی کارآمد، متخصص و به روز است.

شبیه ساز بوئینگ B737-800 برای اولین بار در کشور به بهره برداری رسید
تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم رو نمایی از شبیه ساز FNPT II MCC / FTD LEVEL 2 هواپیمای 800-737  که توسط مرکز آموزش توسعه دانش آسمان تهران به بهره داری رسید، گفت: رمز تاب آوری و توسعه صنعت  هوانوردی وجود نیروی انسانی کارآمد، متخصص و به روز است.

◄ شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی افتتاح شد

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی بخش افزود: با وجود تحریم ها و بحران کرونا تمام تلاش ما در صنعت هوانوردی   تاب آوری صنعت هوانوردی  بود که در تحقق این امر اولویت اول نیروی انسانی بود. در حال حاضر که تکنولوژی ساخت و بهر برداری از سمیلاتور در کشور  ارتقاء یافته نیز اولویت اول نیروی انسانی است.
وی تصریح کرد: ما دارای نیروی انسانی جوان، کارآمد و خلاق هستیم اما در بخش آموزش نیروی انسانی با خلا و نقصان مواجه هستیم.
محمدی بخش با تاکید بر اینکه آموزش سرمایه گذاری است نه هزینه، تصریح کرد: با سرمایه گذاری به موقع در امر آموزش از خروج ارز و خروج هزینه های میلیون دلاری از کشور به دلیل اعزام افراد برای آموزش سیمولاتور به خارج از کشور جلوگیری خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: آموزش و شبیه سازی در آموزش از مولفه های افزایش ضریب ایمنی در صنعت هوانوردی است و خوشبختانه امروز در کشور،  هم تکنولوژی و هم دانش ساخت مجموعه متنوعی از شبیه سازها  در حوزه های نظامی و غیرنظامی وجود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: با پر کردن خلا آموزش و با توجه به افزایش ناوگان هوایی کشور تا پایان امسال   احساس نیاز و کمبود در حوزه خلبان، به دلیل وجود زیرساخت ها، شبیه ساز و ... نداشته باشیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل برخی مولفه های شرکت های دانش بنیان از  تصمیم گیری مبتنی بر دانش برخوردار بوده و به همین دلیل حرکت رو به جلو  و نتیجتا پیشرفت  برخوردار هستند.  چالاکی مختص این مجموعه هاست و ریسک پذیری در آن خوب است
محمدی بخش افزود: شبیه ساز هواپیمای 800-B۷۳۷ قابل استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی، در ساعات مختلف شبانه روز و شرایط اضطراری منطبق با سیستم های هواپیماست.
وی افزود: همچنین در آموزش دوره های تایپ هواپیمای B۷۳۷  دوره های MCC، برنامه های  PRE SIM، قبل از بهره برداری از شبیه ساز FFS و برنامه های آموزشی  Operator Conversion، برنامه FDM، در بررسی سوانح و حوادث و استفاده در ارزیابی اولیه خلبانان برای استخدام در شرکت های هواپیمایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.