بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

لوفت هانزا با افزایش هزینه ها دوستدار محیط زیست شد

لوفت هانزا بودجه مورد نیاز برای مطابقت خود با مقررات اتحادیه اروپا در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را با افزودن هزینه زیست محیطی به قیمت بلیت های پروازها به منظور تهیه سوخت پایدار به دست می آورد.

لوفت هانزا با افزایش هزینه ها دوستدار محیط زیست شد
تین نیوز |

یک گروه هواپیمایی آلمانی بودجه مورد نیاز برای مطابقت خود با مقررات اتحادیه اروپا در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را با افزودن هزینه زیست محیطی به قیمت بلیت های پروازها به منظور تهیه سوخت پایدار به دست می آورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، گروه هواپیمایی لوفت هانزا در آلمان اظهار کرد که برای جبران هزینه های معرفی سوخت های هوانوردی پایدار (SAF) و سایر طرح های کاهش کربن خود، تا یکم ژانویه ۲۰۲۵، بسته به نوع بلیت پروازهایی که از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، همچنین بریتانیا، نروژ و سوئیس حرکت می کنند، هزینه ای بین یک تا ۷۲ یورو به قیمت بلیت های پرواز خود اضافه خواهد کرد. به این مبلغ اضافه، هزینه زیست محیطی پروازها گفته می شود.

هواپیما

یک گروه هواپیمایی بزرگ فرانسوی نیز در ژانویه ۲۰۲۲ هزینه سهم سوخت های هوانوردی پایدار را معرفی و تا ۱۲ یورو به بلیت های کلاس تجاری و چهار یورو به کرایه های اقتصادی خود افزود.

سنگاپور رویکرد متفاوتی در پیش گرفت و اوایل سال جاری اعلام کرد که به منظور پرداخت هزینه انتقال به سوخت های هوانوردی پایدار، از ۲۰۲۶ مالیات سوخت سبز را برای تمام پروازها وضع خواهد کرد که بسته به نوع بلیت متفاوت خواهد بود. دولت سنگاپور در نظر دارد از ۲۰۲۶ همه پروازهای خروجی از یک درصد SAF استفاده کنند که این میزان تا ۲۰۳۰ بین سه تا پنج درصد افزایش خواهد داشت.

 

هواپیما1

ضرورت تعیین هزینه زیست محیطی برای خطوط هوایی

هزینه زیست محیطی پروازها به منظور پوشش بخشی از هزینه های اضافی در نظر گرفته شده که به دلیل الزامات زیست محیطی نظارتی اروپا در حال افزایش است و شامل سهمیه اولیه الزامی برای ترکیب دو درصدی سوخت های هوانوردی پایدار در سوخت مصرفی به منظور خروج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یکم ژانویه ۲۰۲۵ می شود. این هزینه سایر مقررات سبز هم چون سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا و سایر هزینه های محیطی نظارتی مانند جبران کربن را نیز در برمی گیرد.

صنعت هوانوردی یکی از سریع ترین منابع در حال رشد اتحادیه اروپا در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای و یکی از سخت ترین بخش ها برای کربن زدایی با استفاده از منابع انرژی جایگزین محدود برای پروازها است. بعضی از کشورهای اروپایی با اعمال ممنوعیت پروازهای کوتاه مدت، شهروندان خود را مجبور به پروازهای کمتری می کنند، با این حال این بخش هنوز با چالش های متعددی روبه رو است.

 

سوخت های هوانوردی پایدار یکی از قابل قبول ترین راه ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از پروازها محسوب می شوند و اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از برنامه آب وهوایی Fit for 55 (بسته سیاستی اقلیمی اتحادیه برای کاهش حداقل ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای خود تا ۲۰۳۰ نسبت به ۱۹۹۰)، سهمیه های اجباری این سوخت ها را برای خطوط هوایی تعیین کرده است که به تدریج از دو درصد در ۲۰۲۵ به ۶ درصد در ۲۰۳۰ و ۷۰ درصد در ۲۰۵۰ افزایش خواهد داشت.

تولید این سوخت های پایدار در حال حاضر تا پنج برابر گران تر از سوخت های سنتی و بسیار کمتر از سطح مورد نیاز برای همگام شدن با الزامات اتحادیه اروپا است. عرضه محدود هزینه ها را بالا نگه می دارد و اتحادیه باید برای قرارگیری در خط مقدم انتقال هوانوردی پایدار و حمایت از کربن زدایی خطوط هوایی این مشکل را برطرف کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.