بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

حمل و نقل هوایی و مزیت های آن

حمل ونقل هوایی به عنوان یک راه سریع و ایمن برای سفرهای بین المللی شناخته می شود.

حمل و نقل هوایی و مزیت های آن
تین نیوز

حمل و نقل هوایی یکی از مهم ترین روش های حمل و نقل جهانی است، با پیشرفت تکنولوژی، هواپیماها بهبود پیدا کرده و قادر به حمل بارهای سنگین و تعداد زیادی از مسافران شده اند، همچنین، حمل ونقل هوایی به عنوان یک راه سریع و ایمن برای سفرهای بین المللی شناخته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، به لطف تکنولوژی و امکانات حرفه ای، به نظر می رسد دنیا کوچک تر شده است، محصولاتی که زمانی دسترسی به آن ها امکان پذیر نبود، در حال حاضر به دلیل وجود حمل ونقل هوایی ظرف چند روز در منزل شما تحویلتان داده می شوند؛ هر ساله ۳۵ درصد از حجم کل محموله ها از طریق حمل هوایی در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

شاید این عدد خیلی کم به نظر برسد، اما در حجم تمامی محموله ها میزان چشمگیری است؛ در حال حاضر حمل ونقل هوایی بخش مهمی از زنجیره تأمین جهانی به حساب می آید، با توجه به اینکه خریداران و مصرف کنندگان انتظار حمل ونقل سریع تر را دارند، حمل و نقل هوایی روی کار آمده تا پاسخگوی نیاز بسیاری از شرکت های واردکننده یا صادرکننده باشد.

پنج مزیت حمل هوایی

حمل هوایی تنها به منظور حمل بار هوایی از چین به ایران یا واردات از طریق روش هوایی نیست بلکه کلیه کالاهایی که به صورت هوایی حمل می شوند و تحت تأثیر این روش حمل ونقل قرار دارند؛ برای مثال وسایلی که درون چمدان و طی پروازهای مسافربری وارد ایران می شوند با حمل هوایی به مقصد می رسند، همچنین بسته های ارسال شده از طریق خدمات ارسال تحت تأثیر حمل هوایی خواهند بود.

 

حمل ونقل هوایی، سریع ترین راه تحویل بار

هواپیماهای باری به طور معمول با سرعتی حدود ۹۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، از این رو هر محموله ای که از طریق حمل هوایی ارسال شود در سریع ترین زمان ممکن به مقصد نهایی خود می رسد؛ ناگفته نماند هزینه گران این روش حمل شاید برخی از افراد را منصرف کند، اما به هر حال حمل هوایی سریع ترین روش تحویل بار است.

این روش برای مشاغلی جذاب است که قصد دارند اقلام فاسدشدنی را به مقصد مشخصی ارسال کنند، حتی در فواصل وسیع همچون قاره ها، کالاهای شما طی روش حمل هوایی در کمتر از چند ساعت تحویل داده می شوند.

حمل ونقل هوایی، قابل اعتمادترین روش حمل

حمل ونقل دریایی ممکن است مسائل و خطراتی روبرو شود از جمله این خطرات نامساعد یودن آب و هوای و سایر که همین موضوع دلیلی برای تأخیر در تحویل به موقع کالا است؛ در حمل و نقل هوایی به طور تقریبی شما می توانید انتخاب کنید که در چه ساعتی و چه روزی قصد دارید کالای خود را به مقصد برسانید، این تطبیق پذیری حمل هوایی آن را به گزینه ای مطمئن برای مشاغلی تبدیل کرده که زمان تحویل برای آن ها اولویت اصلی محسوب می شود.

حمل و نقل هوایی

با حمل هوایی کالای خود را به هر جای جهان ارسال کنید

با انتخاب حمل ونقل دریایی شما به حمل ونقل جاده ای نیز نیاز دارید، زیرا قایق یا کشتی نمی تواند اقلام مورد حمل را به مقصد نهایی برساند، از طرف دیگر حمل ونقل جاده ای تا حد زیادی با محدودیت هایی روبه رو است، اما حمل هوایی هیچ یک از این مشکلات را به همراه ندارد.

هواپیماها می توانند کالاهای ارسال شده را به طور تقریبی به هر جایی ببرند، حمل هوایی به گونه ای است که محموله شما از فراز تمام موانع و مناطق شلوغ یا پررفت وآمد عبور می کند، بدین ترتیب برای ارسال کالاها به مکان های خیلی دور شاید حمل هوایی انتخاب بهتری باشد؛

البته در برخی موارد به جز حمل هوایی روش دیگری برای دسترسی به فواصل خیلی دور وجود ندارد.

 

حمل هوایی امن ترین روش حمل ونقل

حمل ونقل هوایی برای آسیب ندیدن یا دزدیده نشدن کالاها روشی مطمئن تر است، این روش حمل یک راه حل عالی برای جابه جایی انواع کالاها با وزن مناسب است، کالاهایی که با حمل هوایی ارسال می شوند، کمترین مدت زمان را برای جابه جایی صرف می کنند.

با توجه به زمان کم حمل و تحویل سریع آن ها، احتمال رخ دادن اتفاقات و حوادث عجیب خیلی کم است،؛ فراموش نکنید زمان حمل ونقل کالا طی روش هوایی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند، بنابراین اتفاق بدی برای کالاهای شما رخ نمی دهد.

از آنجایی که فرودگاه ها به دقیق ترین تجهیزات امنیتی در سطح جهانی مجهز هستند، خطر هر گونه اشتباه یا سرقت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند، در واقع هواپیماها به قدری تحت نظارت هستند که برخی از کالاها حتی می توانند از طریق حمل هوایی ارسال شوند، به عبارت دیگر برخی از محصولات به صورت هوایی قابل ارسال نیستند.

بدون نیاز به بسته بندی خاص طی حمل هوایی

اغلب در روش حمل هوایی به منظور کاهش وزن کالا به بسته بندی سبک تر و کمتری نیاز است؛ این مسئله به صرفه جویی در هزینه های شما کمک می کند، در ضمن با این روش وقت کمتری از شما تلف می شود و زودتر می توان بارگیری را تکمیل کرد، همچنین با توجه به سرعت حمل ونقل و ترخیص سریع مأموران گمرک، به انبارداری کمتری نیاز خواهید داشت.

با بررسی هزینه های کل زنجیره تأمین، به این نتیجه می رسید که هزینه های انبارداری می تواند بخش قابل توجهی از هزینه ها را شامل شود، بنابراین با انتخاب روش حمل هوایی بدون شک شما به طور قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

حمل و نقل هوایی

انواع روش حمل و باربری هوایی

در ترانزیت هوایی کالاها، سه عامل مهم وزن ناخالص کالا، حجم و زمان تحویل کالا تعیین کننده هستند.

پرواز چارتر: پرواز چارتر به نوعی از پرواز گفته می شود که در آن تمامی صندلی های یک هواپیما به یک شرکت هواپیمایی تعلق می گیرد، برای مثال اگر آژانس هواپیمایی یک پرواز هوایی ایران به استانبول را به طور کامل کرایه کند، به آن چارتر ایران استانبول گفته می شود. از این روش حمل ونقل عموماً برای مسیرهای کوتاه استفاده می شود.

پرواز سیستمی: پرواز سیستمی مخصوص مسافر است و نمی توان برای حمل کالا از این روش استفاده کرد. مهم ترین تفاوت پرواز چارتر با پرواز سیستمی در قیمت بلیط است؛ در پرواز سیستمی هزینه پرواز یک ماه قبل مشخص است و مسافران می توانند هر زمان که خواستند بلیط خود را خریداری و حتی زمان آن را تغییر دهند، اما در پرواز چارتر این امکان برای مسافر وجود ندارد.

پرواز بازرگانی: در روش حمل ونقل هوایی تنها پروازهای بازرگانی مخصوص حمل بار و کالا هستند،؛ در این روش از پرواز دو نوع نقل و انتقال بار وجود دارد که عبارتند از کارگو و فریت بار.

کارگو: برای حمل بارها یا کالاهای تجاری که معمولاً بازرگانان ترجیح می دهند به روش هوایی منتقل شوند، از شیوه کارگو استفاده می شود.

فریت: این روش مخصوص حمل و نقل بار مسافران است و شما در این روش نمی توانید کالاهای تجاری خود را جابه جا کنید، پس زمانی که از پرواز فریت صحبت می کنیم منظورمان همان پرواز مسافری است و در واقع فریت مخصوص جابه جایی بارهای مسافران است؛ شما می توانید با استفاده از این روش مقدار کمی از بارها را به صورت هوایی منتقل کنید که برای کسب وکارهای بزرگ روش مناسبی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.