بازدید سایت : ۳۴۰۶۶

◄ بهترین زمان خرید بلیت هواپیما کی است؟

گرچه خرید بلیت هواپیما با قیمتی مناسب به عوامل متعددی از جمله کلاس پروازی، فاصله مبدا و مقصد، نوع ایرلاین، نوع بلیت و ..... بستگی دارد اما انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیت هواپیما از عوامل موثری است که می تواند به شما در تهیه بلیت به قیمت مناسب کمک شایان توجهی کند.

بهترین زمان خرید بلیت هواپیما کی است؟
تین نیوز

 یکی از دغدغه های مسافران هوایی خرید بلیت به قیمت مناسب است. تردیدی نیست که با خرید بلیت ارزان قیمت می توان هزینه های سفر با هواپیما را به نصف کاهش دهد.

به گزارش تین نیوز، این روزها هزینه های سفر بسیار بالا رفته و برای خرید پرواز باید پول زیادی خرج کنیم. گرچه خرید بلیت هواپیما با قیمتی مناسب به عوامل متعددی از جمله کلاس پروازی، فاصله مبدا و مقصد، نوع ایرلاین، نوع بلیت و ..... بستگی دارد اما انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیت هواپیما از عوامل موثری است که می تواند به شما در تهیه بلیت به قیمت مناسب کمک شایان توجهی کند.

دوشنبه و سه شنبه بلیت بخرید

بهترین روز خرید بلیت هواپیما می تواند در هر ماه و هر سال با توجه به شرایط مخصوص به خود فرق کند. اما به طور معمول و در حالت عادی، بهترین روزها برای تهیه بلیت، اواسط هفته و به خصوص دوشنبه و سه شنبه هستند. طبق آمارهای به دست آمده، روزهای چهارشنبه تا شنبه هم گران ترین زمان ها برای تهیه بلیت هواپیما هستند و این موضوع می تواند به دلیل بالا رفتن تقاضای سفر و شلوغی و تراکم تردد در آخر هفته ها باشد.

بیشتر بخوانید:

تبریک جامعه متخصصین مخابرات هواپیمایی کشوری به فرزانه صادق مالواجرد

صبح؛ ارزان ترین ساعت برای خرید پرواز داخلی

بلیت هایی که در صبح زود به فروش می رسند، به دلیل تقاضای کمتر، اغلب قیمت پایین تری خواهند داشت. کمتر مسافری تمایل دارد که در این ساعات به سفر برود، معمولا برای سفر به شهرهای توریستی و زیارتی که امکان رزرو اقامتگاه ها، در آن شهر بالاست، زمان خرید بلیت را عصر و شب در نظر می گیرند. بنابراین صبح را به عنوان بهترین زمان خرید بلیت هواپیما دسته بندی کرد.

به طور معمول هر چه به پایان روز و شب نزدیک می شویم قیمت بلیتهای هواپیما گران تر می شود. در سفرهای بازگشت این موضوع بیشتر خود را نشان می دهد؛ زیرا همه افراد می خواهند که بیشترین استفاده را از سفر خود ببرند و تا آخرین لحظه روز در مقصد باقی بمانند. به همین خاطر در مسیرهای برگشت، شب ها گران ترین و شلوغ ترین زمان های تهیه بلیت هواپیما هستند.

کدام ماه بلیت ارزان تر است؟

ارزانترین زمان خرید پرواز داخلی در کدام ماه های سال است؟ بهترین زمان خرید بلیت هواپیما در فصل بهار، معمولا ماه اردیبهشت است. با وجود آب و هوای بهتر در بعضی از شهرها، قیمت بلیت معمولا نرخ پایین تری دارد. اما برخی از شهرها مانند تهران با فرارسیدن عید نوروز، پروازهای خود را با نرخ ارزانتری به مسافران ارائه می دهند. در صورتی که قصد رزرو بلیت به مقصد تهران در عید نوروز را دارید، می بایست این بلیت را به صورت رفت و برگشت و چند روز قبل از فرا رسیدن نوروز رزرو کنید. چرا که پس از عید نوروز، قیمت پروازهای این شهر با افزایش مواجه می شود.

بهترین زمان خرید بلیت هواپیما در تابستان: اواسط تیر ماه تا اواسط مرداد ماه پرواز کنید؛ مثلا اگر قصد سفر هوایی به جزیره کیش را داشته باشید، در این زمان می توانید بلیت هواپیما کیش را با نرخ ارزانتر تهیه کنید.

ارزان ترین مقاطع فصل پاییز: برای سفر مقرون به صرفه در سومین فصل سال، مهر و آبان بهترین زمان هستند. علاوه بر دمای پایین هوا در این ماه ها، به دلیل شروع مدارس و دانشگاه ها، میزان مسافرت نیز پایین تر است.

ارزان ترین زمان فصل زمستان: معمولا بهمن ماه، به عنوان ارزان ترین زمان پرواز داخلی شناخته می شود. البته برای سفر به شهرهای جنوبی، در فصل زمستان به فکر رزرو بلیت با قیمت ارزان نباشید. اما در عوض برای شهرهای غربی مانند تبریز زمان ارزانی برای سفر بوده بطوریکه بلیت هواپیما تبریز را می توانید با قیمت پایین تری بخرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.