بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

ایکائو : گزارش ایمنی 2023 منتشر شد

ابتکارات گسپ از معیارهای ایمنی هوانوردی جهانی و منطقه ای بر اساس اصول مدیریت ریسک و سیستم مدیریت ایمنی نظارت می شود. ایکائو در تمام فعالیت های ایمنی هماهنگ شده ، تلاش می کند تا تعادلی بین ریسک ارزیابی شده و الزامات استراتژی های کاهش ریسک عملی، قابل دست یابی و مؤثر به دست آورد.

ایکائو : گزارش ایمنی 2023 منتشر شد
تین نیوز |

ایکائو گزارش ایمنی سال خود را منتشر کرد که در آن شاخص های ایمنی، حوادث و عوامل خطر مرتبط را ارائه می دهد. بهبود ایمنی سیستم حمل و نقل هوایی جهانی، راهنما و اساسی ترین هدف استراتژیک ایکائو است. ایکائو به طور مستمر در تلاش است تا ایمنی هوانوردی جهانی را از طریق فعالیت ها و اهداف هماهنگ در طرح ایمنی هوانوردی جهانی موسوم به گسپ GASP بررسی و ارتقا دهد.
ابتکارات گسپ از معیارهای ایمنی هوانوردی جهانی و منطقه ای بر اساس اصول مدیریت ریسک و سیستم مدیریت ایمنی نظارت می شود. ایکائو در تمام فعالیت های ایمنی هماهنگ شده ، تلاش می کند تا تعادلی بین ریسک ارزیابی شده و الزامات استراتژی های کاهش ریسک عملی، قابل دست یابی و مؤثر به دست آورد.
گزارش ایمنی امسال نشان دهنده کاهش نرخ مرگ و میر به 17 نفر به ازای هر میلیارد مسافر در سال 2023 است. این عدد 50 نفر به ازای هر میلیارد مسافر در سال 2022 بود.
این کاهش زمانی رخ داد که ترافیک مسافری در سال 2023 به 4.2 میلیارد مسافر در سراسر جهان افزایش یافت.این عدد 3.2 میلیارد مسافر در سال 2022 است.
رئیس شورای ایکائو گفت: این ارقام ایمنی چشمگیر نشان دهنده فداکاری و کار سخت کل جامعه هوانوردی است. وی افزود ، هدف تزلزل ناپذیر ما عدم تلفات در هوانوردی تجاری است. دستیابی به این هدف بلندپروازانه نیازمند تلاش جمعی است. ما با هم می توانیم آسمان را برای هر مسافر و خدمه ایمن تر کنیم.
ایکائو متعهد است از طریق طرح ایمنی هوانوردی جهانی و ابتکارات هدفمندی که در مناطق پرخطر ارایه می دهد، پیشرفت های بیشتری انجام دهد. دبیرکل ایکائو گفت: ما برنامه های حسابرسی خود را تقویت می کنیم، استانداردهای جهانی را به روز می کنیم و کمک های مناسبی را به کشورهای عضو ارائه می دهیم.
این گزارش همچنین تفکیک دقیقی از سوانح بر اساس طبقه بندی وقوع در سال 2023 ارائه می دهد. توربولانس بیشترین سوانح و پس از آن تشخیص نادرست باند فرودگاه ، روی هم نیمی از تصادفات سال را تشکیل می دهند.
نیمی دیگر از سوانح نیز به دلیل از دست دادن کنترل هواپیما روی زمین و هوا ، برخورد پرنده ، حمل و نقل زمین ، رعد و برق و قیچی باد رخ داده است.
چشم انداز برنامه ایمنی هوانوردی جهانی دستیابی و حفظ هدف صفر بودن تلفات در عملیات تجاری تا سال 2030 و پس از آن است. برای انجام این کار، خطرات ایمنی عملیاتی باید شناسایی و به آنها رسیدگی شود. ایکائو از طریق همکاری با کشور ها، مناطق و ذینفعان صنعت به اجرای طرح های ارتقای ایمنی خاص هر منطقه کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.