بازدید سایت : ۴۱۸۵۲

شرکت فرودگاه‌ها به دنبال ایجاد موزه صنعت فرودگاهی در کشور

شرکت فرودگاه‌ها به دنبال ایجاد موزه صنعت فرودگاهی در کشور

تین نیوز |  شركت فرودگاه‌ها خواهان آموزش و توسعه فرهنگ  هوانوردي است و در این راستا ایجاد موزه می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

به‌گزارش تین نیوز از  روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ در نشست مشترک محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال غیر منقول و محمدعلی ایلخانی روند تاسیس موزه صنعت فرودگاهی و هواپیمایی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست که در شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد،سید احمد مومنی‌رخ عضو هیات مدیره شرکت نیز حضور داشت.

بنابر این گزارش؛ ایلخانی مديرعامل شركت فرودگاه‌ها در این نشست با اشاره به لزوم وجود موزه صنعت فرودگاهی در اشاعه فرهنگ هوانوردي  گفت: با اجرای اين پروژه، اولين موزه صنعت فرودگاهی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: شركت فرودگاه‌ها خواهان آموزش و توسعه فرهنگ  هوانوردي است و در این راستا ایجاد موزه می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: می‌توانيم با همكاري مديركل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد فضاي مناسبي را به اين كار اختصاص دهيم و براي تمامی بخش‌هاي زيرمجموعه(مانند شبكه پيام‌هاي هوانوردي، مراقبت پرواز، ارتباطات ناوبري، شركت‌هاي هواپيمايي، نيروي هوايي و...) فراخوان داده و اسناد و اشياء مناسب را جمع آوري نماييم که این موضوع گام موثري در جهت توسعه آگاهي و اطلاع مخاطبان و هموطنان علاقه‌مند خواهد بود.
ایلخانی در پایان گفت: شركت فرودگاه‌های کشور آمادگی خود را برای  اجراي اين طرح اعلام کرده است تا با راهنمايي و كمك و نظرات كارشناسي صاحب‌نظران سازمان ميراث فرهنگي اقدام به تاسيس موزه نماید.
در ادامه نیز سيداحمد مومني‌رخ عضو هيأت مديره شركت اظهار داشت: فرودگاه‌های کشور دارای دستگاه‌ها و اسناد زيادي است كه مناسب نگهداري در موزه هستند.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده بسيار فراگير و جامع است، اظهار داشت: ما سوابق خوبي در اين صنعت داريم كه می‌تواند در این موزه به نمایش گذاشته شود به‌طور مثال اولين خلبان منطقه ايراني بوده و ايران 90 سال پيش ناوگان هوايي داشته و از زمان ناصرالدين شاه در فرودگاه قلعه‌مرغي صنعت هوايي با پرواز بالن شروع شده است.

همچنین كارگر مديركل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندي از اقدام شركت فرودگاه‌ها در جهت تاسیس و ایجاد موزه صنعت فرودگاهی گفت: طبق ارائه آماري که از تعداد و تنوع موزه‌هاي كشورهاي توسعه يافته در دست است، كشورهاي زيادي به دنبال ايجاد و حفظ موزه هستند كه این امر بيان‌گر ضرورت موضوع است به‌طوری‌که کشور امارات براي ايجاد موزه٬ قراردادي هفت ميليارد دلاري با فرانسه منعقد كرده است .

وی اظهار امیدواری کرد: انسان‌ها پشت كارهاي بزرگي مانند احداث موزه بوده‌اند و اميد است شرکت فرودگاه‌ها به‌عنوان متولي نامي به ياد ماندني در اين امر داشته باشد. 

کارگر گفت: در برنامه چهارم توسعه به اين امر اشاره شده بود كه سازمان‌ها تشكيل موزه دهند اما این موضوع در برنامه پنجم مسكوت ماند که پیش‌بینی می‌شود در برنامه ششم اين امر براي سازمان‌ها یک تكليف شود.
وی اضافه کرد: به‌منظور ایجاد موزه٬ نیازمند مواردی هستیم که شامل تشكيل هيأت راهبردي و صدور احكام لازم براي آنها، جذب مشاور و ايجاد دفتر براي پيگيري، اختصاص يك سوله و انبار براي نگهداري اشيای جمع‌آوري شده، ثبت و پلاك‌دهي اشيا و يادداشت در دفترهاي مربوطه، ايجاد مركز اسناد كه بخشي از موزه صنعت است و ارزيابي مجموعه جمع‌آوري شده  به جهت در نظر گرفتن مكان و چيدمان مناسب آن است.
کارگر گفت: این موزه با تقويت بخش اسناد منبع خوبي براي تحقيقات و پژوهش‌هاي محققان است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کلکسیونر

    خوب الحمدلله جای نمایش دادن هم پیدا شد تو صنعت حمل و نقل هوائی فقط جای موزه هوانوردی خالی بود فرودگاه قلعه مرغی با قدمت هفتاد ساله را واگذار کردند به شهرداری الان سیرک خلیل عقاب توی آن برنامه اجرا می کند نمایشگاه هواپیما ها هم تو اتوبان کرج تقریبا به پارکین شرکت آرمان تبدیل شده و به قبرستان هواپیما تبدیل شده چند سال قبل هم تو رشت هواپیمای میرزا کوچک خوان را گذاشتند تو موزه حالا هم چون فلسفه موزه نمایش پیشینه ها و هنر های مرتبط هستند پیشنهاد می کنم هواپیماهای زمینگیرتان، عکس های سوانح هوائیتان، و عکس مدیران قبلی صنعت را تو موزه بگذارید فقط اسم آن را بگذارید موزه عبرت تا مثلا خدای نکرده با قطعه هنرمندان اشتباه نگیرند راستی یک روز رفته بودم شرکت فرودگاه ها یک اطاقی داشتند عکس متولیان صنعت حمل و نقا از برادران رایت تاکنون را گذاشته بودند جالب بود کاشکی این آقای کارگر را می بردند اونجا اینها را نشان می دادند کلکسیونی هست قیمتی!!!!!!! باید کار گروهی متشکل از شهرداری، سازمان هواپیمائی کشوری و سازمان میراثفرهنگی تشکیل و در زمین قلعه مرغی موزه ای تشکیل تا هم اولین فرودگاه کشور حفظ شود و هم جذابیت لازم را داشته باشد