بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ دیه جانباختگان آنتونف پرداخت شد؟

تین نیوز | احمد پنجه‌پور وکیل پایه یک دادگستری در یادداشتی که دنیای اقتصاد منتشر و در تین نیوز باز نشر شد، نوشت: " ایران بنا به دلایل متعدد، ازجمله تحریم صنعت هوایی، مدت‌ها است که یکی از حادثه‌خیزترین مناطق جهان از لحاظ آمار سقوط هواپیما و کشته و مصدوم شدن مسافرین آنها تلقی می‌شود.
آخرین سانحه هوایی برای یک هواپیمای مسافرتی خطوط شرکت ایرانی، در ۱۹ مرداد امسال رخ داد که متاسفانه در این حادثه ۳۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. سوانح بزرگتری نیز برای صنعت هواپیمایی ایران رخ داده است؛ ازجمله سقوط هواپیما در کرمان با ۲۷۶ کشته که بزرگ‌ترین سانحه هوایی جهان بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بوده‌است. با تدقیق در این میزان از سوانح هوایی، سوالی که به ذهن خطور می کند این است که در پروازهای داخلی مسوولیت شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و متصدیان صنعت هوایی کشور چگونه و تا چه میزان است؟ ..." 
پس از انتشار این یادداشت درتین نیوز تعدادی از کاربران در این خصوص به ارایه نظر پرداختند که در ادامه آمده است:

1- اینهایی که نوشتید همه قانون است.
اما کار نیکان را قیاس از خود مگیر
در اصل ایرلاین های داخلی دو ریال برای مسافر ارزش قایل نیستند. لطفا بررسی بفرمائید دیه جانباختگان ایران 140 پرداخت شد یا نه؟  فعلا که صنعت حمل و نقل هوائی متولی ندارد که بتواند از این مقوله ها دفاع کند. در واقع حدود اختیار ایرلاین ها فروش بلیت به مسافر است و عملا ضامن هیچ چیزی همانند ایمنی، تاخیر و ... نیستند.

2- وقتی سانحه ای رخ می دهد و عزیزی جان خود را از دست می دهد، این سیستم قضایی است که باید پا به میدان گذاشته و اعمال قانون کند. یکی از دلایلی که در کشورهای صنعتی به استانداردها با جدیت نگاه می شود وجود سیستم قضایی محکم آنهاست. هر جایی که انسانی جانش را از دست می دهد، دفاتر وکالت تخصصی هستند که پا به میدان گذاشته و نهایت خسارت را از مقصرین و مسببین اخذ می کنند. گاهی اوقات این خسارت ها بسیار فراتر از انتظار خسارت دیدگان است. بی دلیل نیست وقتی برای کودکانتان اسباب بازی می خرید می بینید که بر روی آن انبوه هشدار های ایمنی نوشته شده است. همه اینها ترس از به محکمه رفتن و محکوم به پرداخت خسارت های نجومی شدن است.
این تصور که "ما باید پیشرفت کنیم و حالا در این میان چند نفر مسافر هم جان خود را از دست بدهند چیزی نمی شود" باید از بین برود. استاندارد بدون وجود سیستم قضایی کارآمد، فکاهی بیش نیست.

3- در کشورهای مدرن به علت کاهش ارزش بورس ناشی از حضور خطوط هوایی، همواره این شرکت ها هستند که جلوتر و فراتر از نهاد حاکمیتی حرکت و ایمنی را به شکل عملی رعایت می کنند. شرکت ها برای باقی ماندن در چرخه تنگ رقابت نباید سانحه بدهند ولی در کشور عزیز ما برخی شرکتها بی میل به سانحه نیستند چون نه اعتبار دارند که از دست بدهند تازه از بیمه پول توتال لاست را هم که بگیرند کلی ته کار سود بردند! حالا شما قضاوت کنید مدیر یک آژانس در یک شهرستان چطوری این همه رشد می کند و این همه قدرت به دست می آورد؟

4- این که اعتباری وجود ندارد که کاهش پیدا کند کاملا درست است.
متاسفانه هیچ سانحه ای هم درست بررسی نشده حتی اگر بررسی و علت هم پیداشده باشد مصلحت مانع از بیان موضوع و اطلاع رسانی شده است.

5- شرکت های بیمه در فکر پرداخت خسارت های بیشتر باشند در حدود 150 نفر چون برخی هوس مونتاژ هواپیمای صد و پنجاه نفره را دارند.
لطفا اول کایت بعد گلایدر بعد اولترالایت بعد لایت بعد شش نفره، هشت، دوازده، بیست ،چهل بعد یکصد و پنجاه نفره طراحی کنید.
وقتی کمترین دانش و تکنولوژی قابل ارایه و در خصوص این صنعت کمترین اطلاعاتی ندارید سرمایه ملی کشور را به چالش نکشید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقگو

    شاید دیه پرداخت شده ولی جای خالی جانباختگان بیگناه که در اثر سهل انگاری و عدم توجه به دید کارشناسی کارشناسان و تشخیص ایشان به کام مرگ فرستاده شدند فراموش شدنی نبوده و این مشکل در هواپیمای ۱۵۰ نفره[…] در حال تکرار است. تکرار مکرر اشتباه آقای مظاهری در مقام سفیر اوکراین و پس از آن محلل مجوز هواپیمای انتونف اوکراینی در بازه گسترده تری در حال تکرار بوده و نقش بهزاد مظاهری امروز پس از ۲۰ سال[…] در حال ایفا است

  • هوشنگ

    چرا مسببین سانحه حتی جرات رویارویی با کسانی را ندارند که چند سوال منطقی از آنها کرده و علت صدور AOC که با زحمت دوساله کاهش ودر استانه تعلیق بود را پاسخ دهند. اقای جهانگیریان بعنوان مقام پاسخگو شجاعت مناظره تلوزیونی را در خود میبینید؟ اگر شما و متولیان هواپیمای انتونف در سازمان صنایع هوایی در منافع کلان و پروژه ۱۵۰ نفره ذی نفع نمیباشید چرا علل سانحه را که از خورشید هویداتر است را اعلام نمیکنید. درود به شرف سازمان بازرسی که گزارش را رسما در زمان مقرر ارایه کرد. شاید اعتراف در مقابل مردم کمی از نفرت عمومی نسبت به عملکرد نا شایست شما بکاهد!

  • بیمه گر

    آقای وکیل لطفا صبر کنید پرونده سانحه دارد از مسیر درست!!!! پیش می رود و انشا الله پس از ۴۰۰ روز(فرصت قانونی) مقصر اصلی که خلبان وده تعیین و. بعد بیمه(البته اگر تا اون موقع بیمه کوثر تعطیل نشود) دیه پرداخت می کند حالا هم که قیمت شتر برای پرداخت دیه ارزان شده پس ادعای تعسر و خسران جاری نیست بابا از قدیم گفته اند گر صبر کنی ز غوره دیه هواپیما گیری!!!! فعلا که تو سازمان معظم هواپیمائی کشوری پرونده های مرتبط با حمله نادر شاه افشار را به سانحه مربوط کرده اند و به تدریج به سانحه می رسند