بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از تکذیب اخراج نیروهای هواپیمایی آسمان تا افتتاح نخستین هتل فرودگاهی کشور

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از تکذیب اخراج نیروهای هواپیمایی آسمان تا افتتاح نخستین هتل فرودگاهی کشور

حادثه در فرودگاه پیام، برنامه شرکت فرودگاه ها در خصوص فرودگاه امام، جهانگیریان باید درباره سقوط آنتونوف پاسخگو باشد، ایجاد 18 راه هوایی جدید، و راه اندازی پرواز ایران- آلمان، و اخراج ۱۸۰ نفر از کارکنان یک ایرلاین ایرانی برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، روز 5 اسفند، یک فروند هواپیمای TB21 که برای انجام اقدامات ناوبری به اجاره یک شرکت هوانوردی درآمده بود، هنگام فرود دچار سانحه شد که وضعیت هر دو سرنشین وخیم گزارش شده است.

یک منبع آگاه گفت: این هواپیما که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، هنگام فرود در باند فرودگاه پیام، به دلیل نامعلومی دچار حادثه شد و هواپیما به سمت زمین شیرجه رفت.

وی با اشاره به اینکه کاپیتان طارمی و یوسفی، در این هواپیما حضور داشتند، گفت: در هنگام حادثه یکی از خلبانان به بیرون از هواپیما پرت می شود که علاوه بر شکستگی از ناحیه صورت و دست و پا دچار سوختگی بالای 70 درصد شده، و خلبان دیگر نیز مجروح شده است.

برنامه شرکت فرودگاه ها در خصوص فرودگاه امام
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه های کشور، با بیان اینکه قرار است تکمیل ترمینال حجاج و تامین تجهیزات زیرساختی فاز 1 توسط شرکت فرودگاه ها انجام شود، گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت شبکه IT، خرید تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی و ایمنی، بخشی از پروژه های مهم ما در سال آینده هستند.

شهرام خلج زاده، گفت: در فرودگاه امام، فقط برای تملک اراضی باید حدود 200 میلیارد تومان هزینه شود، ضمن اینکه قرار است تجهیزات زیرساختی فاز 1 هم، توسط شرکت فرودگاه ها تامین شود.

وی با اشاره به آماده بودن پاویون فرودگاه امام و ضرورت تامین برخی تجهیزات ترمینالی برای این فرودگاه گفت: برای اینکه فضای باز بین ترمینال ها به مساحت ترمینال های فرودگاه امام اضافه شود، حداقل 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جهانگیریان باید درباره سقوط آنتونوف پاسخگو باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط آنتونوف 140 باید پاسخگو باشد، گفت: اعتقادی به استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم.

مهرداد بائوج لاهوتی، با تاکید بر اینکه علیرغم گذشت زمان طولانی، تاکنون درباره پرونده آنتونوف 140، گزارش صحیح و منطقی، دریافت نکردیم، اظهار کرد: تخلف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در سقوط هواپیمای آنتونوف 140 محرز است و باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری، در این زمینه پاسخ منطقی ندارد که ارائه دهد، گفت: منتظر گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری بودیم تا نتایج جمع بندی کمیسیون عمران هم مطرح شود، که متاسفانه تاکنون خبری از این گزارش، نیست.

18 راه جدید هوایی ایجاد می شود
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور گفت: ایجاد 18راه جدید هوایی به منظور کاهش سوخت و زمان سفرها به تصویب رسیده است.

ابراهیم شوشتری در آیین افتتاح دستگاه کمک ناوبری و ساختمان ترانزیت و اداری فرودگاه نوشهر افزود: در تعیین راه های جدید هوایی موضوع ایمنی، کاهش هزینه ها و زمان سفرهای هوایی برای مسافران بویژه کاهش مصرف سوخت، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود 54 فرودگاه ملکی و 103 راه هوایی برای پروازهای داخلی و بین المللی و عبوری در کشور گفت: ایران به دلیل امنیت و امکانات خوبی که در خاورمیانه دارد، در زمینه پروازهای عبوری نقش مهمی ایفا می کند که این موضوع درآمدهای ارزی خوبی نیز برای کشور دارد.

پرواز ایران - آلمان راه‌اندازی شد
مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از آمادگی این فرودگاه برای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: پروازهای ایران – آلمان از جمعه گذشته اول اسفندماه راه اندازی شد.

سعید چلندری با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای استقبال از مسافران نورزی گفت: تاکنون حدود ۸۵۰ پرواز فوق‌العاده از سوی ایرلاین‌های داخلی و خارجی درخواست شده که با حدود ۴۵۰ پرواز فوق العاده بین ساعات ۱۱ صبح تا ۲۲ موافقت شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پروازها بین ۲۲ شب تا ۱۱ صبح تکمیل است، گفت: به ایرلاین‌هایی که درخواست پرواز در این ساعات را دادند اعلام کردیم تا ساعات پرواز خود را بین ۱۱ صبح تا ۲۲ شب تنظیم کنند تا درخواست آنها برای مجوز پرواز فوق‌العاده بررسی شود.

موقعیت مناسب فرودگاه امام، برای طراحی شهر رسانه ای
یک کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه شهر فرودگاهی امام، برای طراحی شهر رسانه ای مناسب است، گفت: حمل و نقل، یکی از مباحث مهم، در جانمایی شهر رسانه ای در دنیا محسوب می شود.

احسان پوری، گفت: در رساله خود که در مقطع دکتری رشته مدیریت رسانه، انجام دادم، مدل بومی شهر رسانه ای در ایران ارائه شد که به این منظور، شهرهای رسانه ای دبی، مصر، و اردن در خاورمیانه، و انگلیس و کره جنوبی در سطح جهان، مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفت، ضمن اینکه مفهوم شهر رسانه ای در اسناد بالادستی نیز بررسی شد.

این کارشناس رسانه، ماهیت شهر های رسانه ای در جهان را متفاوت از یکدیگر دانست و گفت: شهر رسانه ای دبی، ماهیت کاملا اقتصادی دارد و بر مبنای توسعه اقتصاد دانش محور است، این در حالی است که شهر رسانه ای کره جنوبی، ماهیت کاملا فرهنگی داشته و با توسعه فرهنگ دیجیتال، ارتباط دارد.

پوری یادآور شد: از دیدگاه حمل و نقل موضوع مهم این است که همه پنج شهر رسانه ای در نزدیکی مراکز ارتباطی و حمل و نقل بین المللی قرار دارد، که بیانگر این است که حمل و نقل، یکی از مباحث مهم، در جانمایی شهر رسانه ای در دنیا محسوب می شود.

افتتاح نخستین هتل فرودگاهی در کشور
نخستین هتل فرودگاهی کشور با حضور جمعی از مسئولان در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح شد.

این مجموعه نخستین هتل فرودگاهی به‌شمار می‌رود که در کشور ساخته شده است و با 520 اتاق سه و چهار ستاره به مسافران خدمات رسانی می‌کند.

هتل فرودگاهی امام(ره) که بخشی از مجموعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی محسوب می‌شود از پروژه‌های مرحله دو م توسعه این فرودگاه است که با سرمایه‌گذاری بیش از 2200 میلیارد ریال در 12 طبقه با همکاری یک گروه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب قرارداد ساخت ، بهره‌برداری و واگذاری(BOT) ساخته شده است.

این هتل 500 به ظرفیت اقامتی کشور اضافه می‌کند.

تکذیب اخراج ۱۸۰ نفر از نیروهای آسمان
حسین علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، ضمن تکذیب تعدیل 180 نفر از نیروهای آسمان، گفت: تا به امروز هیچ گونه تعدیل نیرویی از سوی این شرکت هواپیمایی انجام نشده است.

سقوط مرگبار بالگرد در تهران
حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با تایید این خبر، جزئیاتی از این حادثه را تشریح کرد و گفت: حادثه سقوط بالگرد در حوالی ساعت 14:45 روز 7 اسفند، رخ داد و به دنبال آن دو تیم از سوی هلال احمر به محل حادثه که در بالای منطقه دربند واقع شده است، اعزام شدند.
 
وی درباره اینکه این بالگرد متعلق به چه سازمانی بوده است نیز گفت: با توجه به سوخته شدن بدنه بالگرد هنوز امکان شناسایی بالگرد وجود ندارد.
 
همچنین فرماندار شهرستان از کشته شدن هر سه سرنشین این بالگرد خبر داد و گفت:  ظاهرا بدی هوا علت سقوط این بالگرد بود. 
 
وی افزود: این حادثه در کنار امامزاده ابراهیم در روستای پس قلعه دربند اتفاق افتاده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین جعفری

    با سلام در مورد تکذیب تعدیل نیرو در شرکت آسمان به اطلاع می رساند که این خبر کاملا درست و تعدیل در شرکت آسمان از تاریخ ۱/۱۲ / ۹۳ انجام شده و اسامی اولین گروه ۳۵ نفری نیز منتشر شده است و بنده یکی از آنها می باشم که بدون دلیل و با سابقه کار این امر در موردم محقق گردیده است. و گفته اند تا پایان سال ادامه دارد.