بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

صاحب بالگرد کیست؟

صاحب بالگرد کیست؟

به فاصله دو روز از سقوط یک هواپیما در فرودگاه پیام و مصدومیت شدید دو سرنشین آن‌، روز پنجشنبه یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند تهران با کوه برخورد و سقوط کرد‌ و سه سرنشین آن کشته شدند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این خصوص گفت: این حادثه در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه از طریق تماس گروهی از کوهنوردان که شاهد حادثه سقوط بودند به پایگاه هلال احمر کوهستان اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو گروه امداد و نجات برای کمک به حادثه‌دیدگان به محل حادثه در حوالی امامزاده ابراهیم روستای پس قلعه واقع در ارتفاعات دربند اعزام شدند.
حسین درخشان افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن محل سقوط بالگرد امدادگران هلال‌احمر با همکاری نجاتگران آتش نشانی از دو جهت به محل حادثه نزدیک شده و با توجه به شدت حادثه سقوط با گذشت یک ساعت از زمان امداد‌رسانی موفق به کشف دو جسد شدیم.
وی با اشاره به اینکه امدادرسانی تا بالا آوردن لاشه بالگرد و شناسایی تمام سرنشینان بالگرد سقوط کرده همچنان ادامه داشت‌، افزود: پس از مدتی سومین جسد نیز از لاشه بالگرد بیرون کشیده شد. وی با بیان اینکه این جسد در فاصله‌ای دورتر از محل سقوط پیدا شده است،گفت: با توجه به اینکه براساس گزارش‌های اعلامی این بالگرد سه سرنشین داشته به نظر می‌رسد فرد دیگری در جریان این حادثه جان خود را از دست نداده باشد اما متاسفانه هر سه سرنشین بالگرد فوت شده‌اند. به گفته درخشان‌ این بالگرد از نوع ۲۱۲ و متعلق به شرکت پنها؛ شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد‌های ایران‌ بوده است. گفتنی است‌، طبق آنچه در سایت شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) آمده این شرکت در سال 1348 تاسیس شده است و بزرگ‌ترین پشتیبان تعمیرات سنگین ناوگان بالگردهای کشور، تعمیرات رده‌پویی در قالب N. M. P. (مرکز مهندسی تعمیر و نگهداری)، H. D. M. P (مرکز تعمیرات اساسی سنگین)، N. I. C. P (مرکز کنترل موجودی و تدارکاتی ناوگان)، R. F. E. C (مرکز تحقیقات و ساخت) است. این شرکت همچنین، دارای شعبات گوناگون ساخت بالگرد، جعبه سیاه، سیستم شناور و.‌.‌. است.

بالگرد برای سازمان مدیریت بحران بود
این در حالی است که سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این خصوص اظهار کرد: تمام ۱۷ فروند بالگرد امدادی این سازمان فعال هستند و بالگردی که دچار حادثه شده متعلق به سازمان مدیریت بحران کشور است.
به گفته ناصر چرخ‌ساز‌، در این حادثه دو خلیان و یک مهندس پرواز جان خود را از دست دادند.

بالگرد از نوع یک موتوره بود
در ادامه حسین درویشی‌، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بالگرد از نوع یک موتوره بوده و پس از سقوط دچار حریق شده است.
درویشی درباره اینکه این بالگرد متعلق به چه سازمانی بوده است‌، اظهار کرد: با توجه به سوخته شدن بدنه بالگرد هنوز امکان شناسایی بالگرد وجود ندارد.

هلال‌احمر بالگرد 214 ندارد
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با تاکید براینکه بالگرد ساقط شده در ارتفاعات تهران متعلق به هلال‌احمر نبوده است، گفت: جمعیت هلال‌احمر فاقد بالگردهای کلاس ۲۱۴ است.
وحید رحمتی بیان اینکه هلال‌احمر هیچ نوع بالگردی در هیچ نقطه کشور از این کلاس پروازی ندارد، گفت: گزارش‌های تصویری از لاشه این بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد به رنگ زرد بوده در حالی که بالگردهای هلال‌احمر به رنگ سفید و قرمز هستند.

به گفته وی بالگرد ساقط شده متعلق به مدیریت بحران کشور بوده است.

وزارت دفاع: بالگرد برای ما نیست!
با این حال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: بالگرد سقوط کرده در دربند متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است!
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در پی سقوط یک فروند بالگرد در منطقه دربند تهران و پخش اخباری مبنی بر اینکه این بالگرد متعلق به وزارت دفاع و شرکت پنها بوده است، امیر سرتیپ دوم خلبان احمد آبادی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این ارتباط اعلام کرد: این بالگرد متعلق به سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است و در حال انجام مانور برای ستاد بحران بوده است.
وی افزود: بر اساس آخرین اخبار دریافتی این سانحه هوایی بر اثر برخورد بالگرد به دامنه کوه به وقوع پیوسته است.
امیر خلبان احمد آبادی در پایان گفت: هر سه سرنشین کادر پروازی این بالگرد جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

بالگرد در حال سقوط روی مناطق مسکونی بود
یکی از اهالی روستای پس‌قلعه گفت: با مهارتی که خلبان داشت اجازه نداد این بالگرد روی خانه‌های روستای پس‌قلعه سقوط کند و در محیطی سقوط کرد که هیچ‌گونه خانه‌ای وجود نداشت.
محسن صفری‌نژاد درباره جزییات حادثه سقوط یک بالگرد در این منطقه اظهار کرد: در حدود ساعت 14 یک بالگرد در سطح پایینی و نزدیک به خانه‌های روستای پس قلعه پرواز می‌کرد و با توجه به اینکه برف شدید و مه غلیظی در این منطقه وجود داشت احتمالا موجب شد که این بالگرد سقوط کند.
وی ادامه داد: در هنگام پرواز و پس از اینکه از روستای پس‌قلعه گذشت به سمت امامزاده ابراهیم حرکت کرد که به یک باره  سقوط کرد.
صفری‌نژاد خاطرنشان کرد: بلافاصله اهالی روستا به محل سقوط این بالگرد رفتند و آتش را خاموش کردند ولی متاسفانه و براساس شنیده‌ها سه نفر جان خود را از دست دادند و پس از آن نیز عوامل نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و هلال احمر به محل حادثه رسیدند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.