بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

امکان خرید اینترنتی بلیت هواپیما در خارج از کشور فراهم می‌شود

امکان خرید اینترنتی بلیت هواپیما در خارج از کشور فراهم می‌شود

تین نیوز | فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: تا دو ماه آینده امکان خرید اینترنتی بلیت هواپیما برای هموطنان خارج از کشور فراهم می‌شود.
 
فرهاد پرورش در برنامه «همراه ایرانیان» که از شبکه جام‌جم پخش شد با اشاره به پنجاه و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: این شرکت در سال ۱۳۴۰ به نام شرکت هواپیمایی ملی ایران تاسیس شد. حدود ۱۹۰ میلیون جابه‌جایی مسافر در سال‌های بعد از انقلاب در مسیرهای داخل و خارج از کشور داشته‌ایم که در مقایسه با قبل از انقلاب که ۱۷ میلیون مسافر جابه‌جا شده بود رقم قابل‌توجهی نیست.
 
وی با بیان این‌که ۱۳۰ میلیون از این جابه‌جایی در داخل کشور بوده است گفت: در داخل کشور پروازها به ۲۷ نقطه و در خارج از کشور نیز پروازها به حدود ۲۹ تا ۳۰ نقطه انجام می‌شود. ضمن این‌که ۵۵ میلیون مسافر بین‌المللی را در این سال‌ها جابه‌جا کرده‌ایم.
 
آمار سفرهای هوایی به عتبات عالیات توسط شرکت‌های ایرانی

 مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بیان این‌که در بعضی کشورهای اروپایی مشکل سوخت را برطرف کرده‌ایم و پروازها به طور مستقیم انجام می‌شود افزود: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور برای رفتن به عتبات عالیات و در ایام حج تمتع و حج عمره از طریق پروازهای ایران اقدام می‌کنند. در کنار فعالیت‌های عادی‌مان و طبق ضوابط سازمان حج و زیارت و توافق با کشور عربستان، حدود ۷۰ هزار نفر برای انجام حج تمتع از طریق چند شرکت هواپیمایی ایران از جمله هما به عربستان می‌روند. در ایام عمره نیز طبق توافقات تا ۴۰۰ هزار نفر نیز در سال از این طریق به عربستان اعزام می‌شوند.
 
وی افزود: در حوزه عتبات چند سالی است شرایط پرواز مناسب شده و طبق آخرین آمار هفته‌ای تا ۳۰ پرواز انجام می‌دهیم که این رقم در برخی مواقع سال از جمله اربعین به دو برابر هم می‌رسد. در حال حاضر هر هفته حدود هفت هزار زائر به نجف و بغداد می‌روند و این پروازها از هشت استان انجام می‌شود.
 
تاثیر مذاکرات ژنو بر صنعت هوایی کشور
 پرورش درباره تاثیر مذاکرات ژنو بر وضعیت صنعت هوایی در ایران گفت: از سال گذشته و بعد از توافق ژنو و تمدیدهای ۴ ماه و ۷ ماهه‌ای که به دست آمد، با توجه به این‌که در مذاکرات سرفصل کوچکی برای حوزه هوایی دیده شده بود، بخشی از تحریم‌ها کاهش پیدا کرد و شرایط بهتر شد اما بخش بیشتری از تحریم‌ها از جمله تحریم سوخت همچنان باقی مانده‌است.
 
وی درباره تاثیر کم شدن این تحریم‌ها بر تامین قطعات مورد نیاز هواپیماها در کشور گفت: بعد از ۳۵ سال با کمپانی بوئینگ یک قرارداد و دو تمدید قرارداد حاصل کردیم و بخشی از مدارک فنی و نقشه‌های پروازی را گرفتیم. برخی دیگر از کمپانی‌هایی که تامین قطعات را انجام می‌دهند اقدام‌هایی در این راستا انجام دادند. بخشی از تحریم‌ها تلطیف شده اما برداشته نشده و برخی دیگر از تحریم‌ها نیز همچنان پابرجاست.
 
مدیرعامل شرکت «هما» درباره زمان‌بندی پروازهای اروپایی گفت: پروازهای هواپیمایی هما به مقصد کشورهای اروپایی معمولا بین ساعات ۶ تا ۹ صبح انجام می‌شود و در وقت مناسبی به اروپا می‌رسد. بازگشت این پروازها نیز اغلب به گونه‌ای است که مسافران در ساعات مناسبی که ترافیک خیابان‌ها بسیار کم است به ایران می‌رسند. ضمن این‌که متوسط نرخ‌های بلیت شرکت هما به نسبت شرکت‌های غیر ایرانی در یک مسیر مشخص  ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است.
 
وی با بیان این‌که ۱۰ تا ۱۲ نرخ متفاوت برای پروازهای خارجی داریم گفت: بسیاری از هموطنانمان که به ایران می‌آیند در ایام تعطیلات سفر می‌کنند که در چنین مواقعی معمولا ظرفیت هواپیماها کامل می‌شود. قاعدتا ما هم به عنوان شرکت بازرگانی در صدد استفاده بیشتر هستیم زیرا پروازها در طول سال پراکنده هستند اما در تمامی طول سال تعداد مسافران یکسان نیست و متوسط ضریب ظرفیت ما در طول سال حدود ۷۰ درصد است. در واقع در برخی فصول پروازها کاملا پر هستند و گاهی هواپیما با نیمی از ظرفیت خود پرواز می‌کند.
 
پرورش ادامه داد: در برخی زمان‌ها که اوج مسافرت‌ها نیست نرخ بلیت‌ها مناسب‌تر است و اگر کسی مدتی قبل از فرارسیدن ایام شلوغ سال برنامه ‌خود را تنظیم کند می‌تواند در مدتی مشخص از بلیت‌هایی استفاده کند که با نرخ ارزان‌تری ارائه می‌شوند.
 
وی درباره پرواز مستقیم از کشورهای اروپایی به مقصد مشهد گفت: درخواست‌های زیادی در این زمینه داریم. فارسی‌زبانان افغانی زیادی نیز در کشورهایی مانند انگلستان و آلمان هستند که چنین تقاضایی دارند. جدیدا هم یک شرکت آلمانی از هامبورگ به مقصد مشهد پرواز برقرار کرده است اما هیچ یک از کشورهای انگلیسی به ایران پرواز ندارند. امیدواریم پروازها را به لندن افزایش دهیم چون تقاضا برای آن وجود دارد.
 
غرامت‌ بارهای مسافران طبق قانون پرداخت می‌شود 
پرورش درباره خسارت‌هایی که به اموال و بار مسافران وارد می‌شود توضیح داد: طبق قانون بین‌المللی اگر باری گم شود به ازای هر کیلوگرم ۲۰ دلار غرامت پرداخت می‌شود و اگر خسارتی به بار وارد شود تعرفه دیگری دارد که طبق قانون بین‌المللی مشخص است. 
 
وی با بیان این‌که پروازهای داخلی و خارجی در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام می‌شود درباره درخواست برخی مسافران برای افزایش تعداد پروازها در ایام شلوغ سال گفت: این قوانین به ما اجازه نمی‌دهد به برخی کشورها تعداد پروازها را افزایش دهیم و البته گاهی محدودیت‌هایی در تعداد هواپیما وجود دارد.
 
وضعیت خرید اینترنتی بلیت‌های هواپیما 
 مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) یکی از مشکلات این شرکت را ضعف در رزرو و خرید اینترنتی بلیت دانست و گفت: در داخل کشور این امکان از سال گذشته فراهم شده است اما در خارج از کشور به دلیل مشکلات بانکی و تحریم‌های موجود مشکلاتی برای خرید اینترنتی بلیت وجود دارد. امیدوارم هستیم تا دو ماه آینده نرم‌افزار مورد نیاز برای این کار نصب شود تا خرید اینترتی بلیت از خارج کشور فراهم شود. البته اگر مشکلی از نظر کارت‌های اعتباری در کشور مورد نیاز داشته باشیم مشکل را از طریق کارت‌های اعتباری ایرانی برطرف می‌کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.