بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

پیام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت سالروز فاجعه سرنگونی پرواز ۶۵۵ ایران ایر

پیام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت سالروز فاجعه سرنگونی پرواز ۶۵۵ ایران ایر

تین نیوز | علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در سالروز بیست و هفتمین سالگرد فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو جنگی وینسنس ایالات متحده امریكا با بازماندگان این اقدام ضد بشری ابراز همدردی كرد و یاد شهدای پرواز 655 را گرامی داشت. متن پیام بدین شرح است:

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی، دوازدهم تیرماه 1367 برابر با سوم ژوئیه 1987 از جمله روزهایی است كه هیچگاه از حافظه ملت ما و تاریخ بشریت پاك نخواهد شد چرا كه در این روز قلب و روح ملت ایران و مردم آزاده و بیدار جهان متاثر و آزرده شد.

در چنین روزی هواپیمای ایرباس A300 مسافربری پرواز  IR655متعلق به شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران- دبی، توسط ناو جنگی وینسنس نیروی دریایی آمریكا در منطقه خلیج فارس هدف حمله موشكی قرار گرفت و یكی از فجیع‌ترین جنایات غیرانسانی و بی سابقه در صنعت حمل و نقل هوایی رقم زده شد و تعداد 290 سرنشین این هواپیما اعم از زن، مرد، كودك و كهنسال با ملیت های مختلف به شهادت رسیدند.

حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه این اقدام غیر انسانی كه اكنون بیست و هفت سال از آن می گذرد را از یاد نخواهد برد و هنوز ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معزز شهدای هواپیمای مسافربری در سوگ عزیزان خود نشسته‌اند.

جامعه صنعت هوانوردی كشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم كشورمان و قربانیان این حادثه جانگداز و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز آنان، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان علو درجات و رحمت الهی مسئلت دارد.  روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.