ارتقای شغلی کارکنان با انجام ارزیابیهای فرودگاهی
تین نیوز | مدیر فرودگاه آبادان گفت: اين فرودگاه نیازمند ارزیابی وضعیت خدمترسانی حوزههای مختلف فرودگاهی به شیوهیی جدید است.
به گزارش تین نیوز محمد رضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه ارزیابی و مدیریت عملکرد یکی از مباحث ویژه مدیریت منابع انسانی استراتژیک است و ابزار مناسبی برای ارتقای عملکرد کارکنان و سازمان به حساب می آید، گفت: در فرودگاه آبادان گسترش مفاهیم اولیه ارزیابی عملکرد در حال انجام است اما تمرکز طرح مفاهیم مرتبط با تغییر هدفمند پارادایمهای مدیریتی از روشهای ارزیابی سنتی به سمت ارزیابی نوین تاکنون صورت نگرفته است و ارزیابی بهصورت سنتی کنترل و پیگیری میشود.
وی ادامه داد: ارزيابي عملكرد در این فرودگاه شيوهیي از ارزشيابي رفتار كاركنان در محيط كار است كه شامل جنبههاي كمي و كيفي عملكرد شغلي افراد است و انجام امور محوله به کارکنان و مسئولان تا حصول نتیجه و اعلام نتیجه به مبادی مربوطه بررسی میشود و میزان و چگونگی ارائه خدمات و سرویسدهی با توجه به واحدهای مختلف مورد نظارت قرار می گیرد.
رضایی با اعلام اینکه انجام امور محوله منعكس كننده ميزان كاميابي فرد در پاسخگويي به تقاضاهاي شغل است، اظهار داشت: در مشاغل مربوط به حوزههای ترمینالی فرمهای نظرسنجی در بین مسافران توزیع می شود که سطح خدمات دهی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند کما اینکه در پارهیی از بررسیها نمره پایین برخی ارزیابیها ناشی از کمبود امکانات و ایراد در زیرساختها است و به عملکرد کارکنان و پرسنل برنمی گردد.
مدیر فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد: نتایج این ارزیابیها به یقین در ارتقای شغلی و سایر موارد مرتبط تاثیرگذار است، هرچند که نظامهاي سنتي ارزيابي عملكرد فاقد كارايي لازم در ارتقای بهرهوري نيروي كار هستند بنابراین ضروری به نظر میرسد اقداماتی در جهت تغییر نظام ارزیابی از سنتی به نظام های نوین مدیریت عملکرد صورت گیرد.