بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

نمی‌توان تضمین داد با آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، ایمنی پروازها افزایش می‌یابد

نمی‌توان تضمین داد با آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، ایمنی پروازها افزایش می‌یابد

تین نیوز | یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نرخ بلیط پروازهای داخلی افزایش نیابد و حتی در جهت کاهش قیمت‌ها به این صنعت فشار وارد شود در آینده نزدیک شاهد حوادث ناگوار وسیع‌تری در صنعت هوایی کشور خواهیم بود.
 
مهرداد لاهوتی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم نرخ خدمات هوایی، ریلی و جاده‌ای باید باید آزادسازی شود و این مساله اجتناب‌ناپذیر است.
 
وی افزود: البته صنعت حمل و نقل هوایی با حمل و نقل ریلی و زمینی به دلیل شرایط متفاوت و تاثیرپذیرتر بودن این شرایط از تحریم‌ها متفاوت است. البته با وجود تحریم‌ها باز باید به ایرلاین‌های داخلی دست مریضاد گفت.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وضعیت شرکت‌های هواپیمایی کشور را استثنایی دانست و افزود: وقتی ارلاین‌های داخلی نمی‌توانند قطعات و تجهیزات فرسوده هواپیماهای خود را خریداری و یا پول آن را به حساب شرکت‌های هواپیماسازی واریز کنند نمی‌توان به طور حتم تضمین داد که با آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، ایمنی پروازها افزایش می‌یابد. به بیان دیگر در صنعت هوایی کشور به دلیل تحریم‌ها با شرایط خاصی روبرو هستیم. در این شرایط نمی‌توان ضمانت داد که با گران شدن نرخ بلیط پروازهای داخلی، کیفیت و ایمنی‌ها نیز ارتقا می‌یابد.
 
لاهوتی از برگزاری جلسه کمیسیون عمران با مسئولان سازمان هواپیمایی کشور برای توافق در خصوص چگونگی آزادسازی بلیط هواپیما سخن گفت و افزود: قبل از آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور بر سر نحوه آزادسازی قیمت‌ها تفاهم خواهیم کرد به طوری که سن هواپیما، زمان دریافت بلیط، خدمات و کیفیت آنها و حتی نحوه برخورد کادر پروازی با مسافران را در چگونگی آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی دخیل خواهیم کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.