بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

کارگروه بررسی امریه های صلاحیت پروازی تشکیل شد

کارگروه بررسی امریه های صلاحیت پروازی تشکیل شد

تین نیوز | معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری از تشكیل كارگروه بررسی امریه های صلاحیت پروازی خبرداد.
 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، محمد جواد تقوایی اظهارداشت: به دلیل ضرورت بررسی امریه های صادره با لحاظ شرایط محیطی و محاطی و با هدف یافتن روش های متناسب با وضعیت بهره برداری، كارگروه "بررسی امریه های صلاحیت پروازی" متشكل از تعدادی از كارشناسان سازمان، متخصصان صنعت و نخبگان دانشگاهی، ایجاد شد.
 
وی افزود: امریه های صلاحیت پروازی (Airworthiness Directive)، دستوراتی هستند كه از سوی سازمان های هواپیمایی كشورهای مختلف عضو ایكائو به منظور استمرار و یا ارتقا صلاحیت پروازی وسایل پرنده صادر می شود و اجرای این دستورات پس از تایید، توسط سازمان هواپیمایی كشور مربوطه، الزامی خواهد بود.
 
تقوایی پایش روند رشد و تغییرات تكنولوژی در صنعت هوانوردی را از دیگر وظایف كارگروه مذكور برشمرد و گفت: كارگروه بررسی امریه های صلاحیت پروازی موظف است با مطالعه آنها، پیشنهادات مناسب جهت برنامه ریزی و ایجاد زمینه های لازم در صنعت به سازمان هواپیمایی كشوری ارائه كند كه در این رابطه می توان به مباحثی همچون PBN, FANS اشاره كرد.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری افزود: همچنین در مواردی كه با عدم پشتیبانی خدمات یا اطلاعات از طرف كارخانه سازنده رو به رو هستیم این كارگروه می تواند روش های جایگزین پیشنهاد دهد.
 
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی كشوری ایران تاكنون با توجه به شرایط و امكانات موجود، امریه های صلاحیت پروازی را به صرف اینكه از طرف سازمان هواپیمایی كشوری سازنده هواپیما صادر می شده است می پذیرفت كه این رویه در برخی موارد به تامل و بررسی بیشتری نیاز دارد.
 
تقوایی افزود: سازمان هواپیمایی كشوری نیز به منظور حمایت و پیشتیبانی از اهداف سازمان و رسالت استانداردسازی و نظارت مستمر بر فعالیت شركت های هواپیمایی و با توجه به شرح وظایف مندرج در سند 9760 ایكائو، ارزیابی و بررسی امریه های صلاحیت پروازی مورد بحث از طرف صنعت و شركت های هواپیمایی را در دستور كار قرار می دهد و البته با توجه به بازخوردهای دریافتی از صنعت و پایش اطلاعات و آمار حاصله نسبت به مواردی كه نیاز به صدور امریه صلاحیت پروازی جهت ارتقای ایمنی داشته باشد، اقدام خواهد كرد.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به نقش راهبری و تصمیم گیری كارگروه مذكور افزود: تیم كارشناسی بررسی امریه های صلاحیت پروازی ضمن بررسی های تخصصی و كارشناسی هرگونه پیشنهاد و یا روش جایگزین مناسب را به سازمان ارائه خواهند كرد كه به طور حتم با استفاده از نظرات و پیشنهادات كارشناسی كارگروه مذكور بهره برداری از ناوگان موجود افزایش خواهد یافت و از زمین گیر شدن ناوگان جلوگیری خواهد شد.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.